خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ارائه تسهیلات به دانشجویانِ بیکارِ مقطع دکتری/ افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی برخی وام‌های دانشجویی/ پرداخت وام ضروری به دانشجویان بی‌بضاعت

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۶۶

رییس صندوق رفاه دانشجویی تسهیلات در نظر گرفته برای دانشجویانِ بیکارِ مقطع دکتری را اعلام کرد.

ناصر مطیعی (رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان بی‌بضاعت گفت: دانشجویان بی‌بضاعت می‌توانند بنا به شرایط‌شان از وام تحصیلی و وام شهریه استفاده کنند. همچنین برای این دانشجویان وام ضروری در نظر گرفته شده است که شرایط آن در سایت صندوق اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: براساس سهمیه‌ای که برای هر یک از دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده، دانشجویان می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند و همچنین اطلاعات مربوط به این وام‌ها، سقف و کف آنها را از طریق سایت صندوق رفاه دریافت کنند.

مطیعی درباره خبر افرایش دوبرابری وام دانشجویی گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، مبلغ و شرایط وام دانشجویی از طریق سایت صندوق اطلاع‌رسانی خواهد شد، بنابراین اطلاعاتی که ممکن است، به صورت متفرقه از سوی همکاران یا رسانه‌ها مطرح شود، هیچ کدام قابل استناد نیست.

رییس صندوق رفاه دانشجویی در خصوص اینکه آخرین رایزیی‌ها برای افزایش وام دانشجویی به کجا رسید؟ گفت: در جلسه‌ای که هیات امنای صندوق در۱۹ مرداد ماه برگزار خواهد کرد به همه این موارد رسیدگی می‌شود. مواردی از جمله مبلغ وام، اجاره بها و میزان اعتباری که برای انواع وام‌ها در نظر گرفته خواهد شد. پس از این جلسه، مصوبات هیات امنا اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد، بنابراین تکلیف همه این وام‌ها برای سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بزودی روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا هیات امنای صندوق تصمیم‌گیری نهایی نکند، ما نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این زمینه ارائه دهیم، زیرا امکان دارد؛ برخی از اطلاعات مورد تایید هیات امنای صندوق نباشد.

مطیعی در پاسخ به این سوال که کدام یک از وام‌های دانشجویی برای افزایش اعتبار در اولویت صندوق رفاه هستند، گفت: در حال حاضر نمی‌توان این مساله را به طور قطعی بیان کرد، زیرا ممکن است ما تشخیص دهیم یک وام در اولویت افزایش است، اما نظر هیات امنا این نباشد. به طور کل احتمالا سه تا چهار وام به میزان ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان بیکار مقطع دکتری گفت: یک وام ویژه مقطع دکتری برای دانشجویانی که شاغل و بورسیه نیستند و صرفا در حال تحصیل‌ هستند، در نظر گرفته‌ایم که طبق شرایط این وام، هر ماه مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت مستمر به حساب دانشجویان بیکار مقطع دکتری ریخته می‌شود. این دسته از دانشجویان می‌توانند بعد از فراغت از تحصیل طبق شرایطی که اعلام شده است، تسهیلات را به صورت اقساط بپردازند.

رییس صندوق رفاه درباره شرایط دانش‌آموختگان که به صندوق رفاه دانشجویی بدهکار هستند و فرصت پرداخت بدهی‌های آنها گفت: تا زمانی که دانشجویان در حال تحصیل هستند، ما کاری به آنها نداریم، حتی پس از اینکه فارغ‌التحصیل شدند، با گذراندن دو سال  از خدمت سربازی، یک سال هم فرصت دارند که برای اشتغال خود وقت بگذارند و پس از گذراندن این دوران می‌توانند، بازپرداخت بدهی‌های خود را شروع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز