خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری 247 نفر از سارقان و مجرمان حرفه‌ای تهران

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۵۷

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 247 نفر سارق به عنف، زورگیر، کیف قاپ و گوشی قاپ در جریان اجرای طرح کاشف 2 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه دومین مرحله طرح کاشف که شامل دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی می‌شود، در جمع خبرنگاران گفت: کارهای اطلاعاتی در خصوص اجرای این طرح توسط کارآگاهان پلیس آگاهی انجام شده و با باندهایی که اقدام به انواع و اقسام جرائم باندی از جمله سرقت به عنف، زورگیری، کیف قاپی و گوشی قاپی و همچنین محموله و ... مرتکب می‌شدند، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح 247 نفر سارق و 54 باند منهدم شدند که 16 باند در زمینه سرقت به عنف، کیف‌پاپی، محموله و ماموران تقلبی انتظامی و نظامی فعالیت می‌کردند همچنین در این طرح 16 باند سرقت منزل، اماکن و 14 باند سرقت خودرو و لوازم خودرو منهدم شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح پنج باند جعل و کلاهبرداری منهدم شد خاطرنشان کرد: در این طرح سه باند سرقت مسلحانه قبل از اینکه اقدام به سرقت کنند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه 53 درصد از مجرمان دستگیر شده در این طرح سابقه تعدد جرم داشتند، گفت: از 247 نفر بازداشت شده در طرح کاشف 2، 131 نفر دارای تعدد جرم بوده و چندین بار به زندان رفته بودند. متاسفانه برخی از این افراد کمتر از 48 ساعت بعد از خروج از زندان اقدام به ارتکاب جرم کردند.

وی با اشاره به اعترافات این سارقان گفت: تا این لحظه در مجموع این افراد به 848 مورد سرقت به عنف، زورگیری و همچنین 185 فقره سرقت منزل و 1345 فقره سرقت خودرو و داخل خودرو اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به باند سارقان خودرو تصریح کرد: یکی از این باندها اقدام به سرقت خودروی نیسان در جنوب تهران می‌کردند و اعضای این باند به سرقت 100 دستگاه نیسان تاکنون اعتراف کرده‌اند.

وی درباره سارقان زورگیر و کیف قاپ نیز گفت: این افراد سوژه‌هایشان را در مناطقی مانند اسلامشهر و مناطق مرکزی تهران شناسایی کرده و به شیوه زاغ زنی در یک فرصت مناسب اقدام به زورگیری می‌کردند. این افراد تاکنون به ده‌ها فقره سرقت به عنف اعتراف کردند.

او تصریح کرد: یک باند چهار نفره سرقت موتورسیکلت نیز به صورت روزانه چهار تا پنج موتور را سرقت می‌کردند و این باند نیز تاکنون به سرقت 150 موتورسیکلت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: سرکرده باند سارقان خودرو که در محدوده مرکزی تهران فعالیت می‌کردند نیز کمتر از 48 ساعت پیش از زندان خارج شده و اقدام به سرقت خودروی هایلوکس کرده بود. 

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انهدام باند متجاوزان به زن گفت: چهار الی پنج باند چهار نفره که در مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های اطراف تهران اقدام به سرقت، زورگیری و تعرض به زنان می‌کردند نیز درا ین طرح شناسایی و بازداشت شده‌اند.

وی در انتها به شهروندان توصیه کرد: با توجه به راه‌اندازی شرکت‌های تپسی و اسنپ به شهروندان توصیه می‌کنیم از سوار شدن به خودروهای شخصی به شدت خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز