خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

دعوت از کارگران برای شرکت در انتخابات شورایاری / رای دادن در محلات دیگر تخلف نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۱۵

رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها از کارگران دعوت کرد تا به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کنند.

محمدرضا جوادی یگانه، رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتخابات شورایاری‌ها و انتقادها مبنی بر حضور برخی افراد در این انتخابات به عنوان مثااحضور و انتخاب گسترده مشاوران املاک در شورایاری محلات گفت: اصلا چنین مساله‌ای مطرح نیست و همه می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی درباره اینکه اساسنامه شورایاری‌ها دست همه افراد از سطوح مختلف اجتماعی از کارگر و کارمند، معلمان و بازنشستگان گرفته تا معلولان و جوانان و دانشجویان را برای شرکت در این انتخابات باز گذاشته است، اما چرا چنین اتفاقی نمی‌افتد، اظهار داشت: قبول ندارم که این اتفاق نمی‌افتد. حضور افراد در شورایاری‌ها تدریجی است، هم شهرداری باید خود را موظف کند تا از شورایاری‌ها استفاده کند و هم شورایاران باید نسبت به وظایف و اختیاراتی که به آنها محول می‌شوند، جدی‌تر شوند.

وی افزود: از همه اقشار اجتماعی جامعه می‌خواهیم تا در این انتخابات حضور یابند، از کارگران دعوت می کنیم در این انتخابات کاندیدا شوند.

جوادی یگانه با بیان این نکته که تجربه ما در سطح شهر مدیریت از بالا بوده است، تصریح کرد: تجربه مدیریت در سطوح پایین دستی و مشارکت محلی را  نداشته‌ایم.  آخرین مرحله مشارکت رای دادن است، ابتدا باید یاد گرفت که این فرصت در محله ها ایجاد شده است و می توانیم در آنجا گفت و گو و ارائه نظر داشته باشیم که این امر در دوره های قبل نیز نبوده است، اما به تدریج در سطح محله ها رخ می دهد و مدیریت محله ها تدریجا تقویت می شود.

رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها با بیان این که انتخابات شورایاری محلات در واقع یک آزمون و خطا است، اظهار داشت: مشارکت مردم چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان رای دهنده در سطح محلات یادگرفتنی است و به مرور زمان یاد گرفته می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: حضور افراد در محله‌ای دیگر برای رای دادن حتی به لحاظ عرفی خلاف نیست و به عنوان  تخلف در نظر گرفته نمی‌شود. تنها مساله‌ای که در قانون شورایاری‌ها به آن اشاره شده است، سن رای دهندگان است که باید 18 سال تمام باشد.

جوادی یگانه افزود: شورایاری یک نهاد مشورتی است که هیچ جایگاهی ندارد و فقط می‌تواند مشورت داشته باشد. شورایاری نه درآمدی دارد و نه جایگاهی در مراتب اداری، در نتیجه این نهاد تنها فعالیت مدنی داوطلبانه انجام می‌دهد و من تخلفی در آن نمی بینم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر از شهرستان برای رای دادن به تهران می‌آیند برای آن است که در شهرستان انجمن محلات وجود ندارد و اگر این نهاد در شهرستان نیز تشکیل شود و انتخابات آن با تهران در یک زمان برگزار شود، شما نسبت به رای دادن در تهران و یا شهرستان مختارید.

رئیس ستاد انتخابات شورایاری‌ها افزود: اگر کسی برای رای دادن از محله‌ای به محله دیگر رود، این نشان دهنده آن است که افراد نسبت به محله سکونت خود تعلق خاطر ندارند و با این کار یک ظرفیت را از خودشان می‌گیرند و به فرد دیگری واگذار می‌کنند، اما این تخلف محسوب نمی‌شود.

وب تصریح کرد: آدرس و شماره تلفن هیات‌های اجرایی مناطق، هیات نظارت مناطق  و هیات نظارت مرکزی انتخابات در سایت وجود دارد و اگر تخلفی رویت شد باید گزارش شود و هیات نظارت درباره آن تصمیم می‌گیرد.

وی در انتها درباره نوع برخورد با متخلفان درصورت محرز شدن تخلف نیز گفت: براساس مصوبه، اگر مشخص شود اطلاعات فردی در هر محله‌ای چه قبل و چه بعد از انتخابات به غلط وارد سیستم شده است، براساس نظر هیات نظارت مرکزی منصرف و یا مستعفی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز