خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به ایلنا خبر داد:

فعالیت ۷ تشکل مردم‌نهاد در مناطق شوش، مولوی و هرندی/ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به ۵ هزار دانش‌آموز، مربی و اولیا

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۴۳۶

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از فعالیت ۷ تشکل مردمی در مناطق شوش، مولوی و هرندی برای بهسازی اجتماعی این منطقه خبر داد و گفت: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای اولین بار به ۵ هزار دانش‌آموز، و مربی و اولیای مدارس ارائه شده است.

تقی رستم‌وندی (معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بهبود وضعیت اجتماعی مناطق شوش، مولوی، هرندی گفت: نیروهای بسیج، سازمان بهزیستی و ۷ تشکل مردمی در این مناطق فعال هستند تا در خصوص بهسازی اجتماعی مناطق شوش، مولوی و هرندی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۷ تشکل مردمی در این منطقه ادامه داد: برای اولین بار است که هماهنگی بسیار خوبی بین همه دستگاه‌ها برای بهسازی و بهبود وضعیت اجتماعی این منطقه وجود دارد. تشکل‌های مردمی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محله اقدامات مناسبی را انجام می‌دهند. همچنین در مساجد نیز برنامه‌های فرهنگی توسط بسیج در حال انجام است.

همچنین درباره اقدامات سازمان اجتماعی کشور برای جلوگیری از ورود جوانان به اعتیاد گفت: در حوزه جوانان اقدامات مثبت بسیار خوبی طی سال‌های اخیر صورت گرفته است. سال گذشته برای اولین بار بیش از ۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان تحت آموزش‌های پیشگیری از مصرف موادمخدر قرار گرفتند.

رستم‌وندی با بیان اینکه طرح به صورت آموزشی و مهارت‌آموزی به سه گروه ارائه شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، مربیان و اولیا تحت آموزش‌های این پروژه قرار گرفتند. اثرسنجی نیز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص این پروژه انجام شده است که نتیجه آن از سوی ستاد اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه معتقدم در حوزه دانشگاه‌ها نیز باید چنین برنامه‌هایی انجام شود، تصریح کرد: مهمترین عامل موفقیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مقابله و پیشگیری از مواد مخدر تاکید بر اجتماعی بودن این موضوع است تا جوانان اساسا به سمت مصرف نروند، چراکه یک بار مصرف باعث می‌شود؛ بازگشت از این مسیر برای فرد دشوار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز