خبرگزاری کار ایران

سرقت خشن از زنان تهرانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۹۴

مردی که با همدستی والدین و دو رفیقش اقدام به تشکیل باند سرقت‌های خشن از زنان تهرانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، هفتم اردیبهشت ماه امسال زنی با مراجعه به مأموران انتظامی در محدوده جنوب تهران اعلام کرد که توسط چهار سارق خشن مورد سرقت قرار گرفته است.

این خانم در اظهاراتش به مأموران گفت: در افسریه تهران سوار یک خودروی مسافرکش شدم که خانم میانسالی نیز در صندلی جلوی آن نشسته و دو آقا در صندلی پشتی بودند. در میانه راه وقتی قصد تماس گرفتن با گوشی ام را داشتم خانم میانسال از همان جلو چنگ انداخت و گوشی مرا قاپید و به پسرش که کنار من نشسته بود گفت سرم را زیر صندلی ببرد. خیلی ترسیده بودم و با توجه به اینکه قمه و شوکر کنار من نگهداشته بودند هیچ تکانی نخوردم. آنها با استفاده از قیچی النگوهایم را بریدند و در ادامه گوشواره و طلاهای دیگرم را برداشتند و همچنین رمز کارت عابربانک ام را نیز از من خواستند که به آنها گفتم. بعد از آنکه مرا در کنار خیابان رها کردند پیامک‌های از سوی بانک به من ارسال شد که نشان می‌داد آنها از کارت من خریدهایی انجام داده اند.

با اظهارات این زن اقدامات کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ آغاز شد اما با توجه به اینکه هیچگونه سرنخی از متهمان در اعمال مجرمانه شأن نمانده بود، فرآینده شناسایی متهمان به طول انجامید تا اینکه بالاخره کارآگاهان با انجام عملیات فنی و پیچیده پلیسی موفق به شناسایی هر پنج متهم پرونده شدند.

با شناساسی متهمان مشخص شد که سه تن از آنها اعضای خانواده‌ای شامل مادر، پدر و پسر هستند و و دو پسر جوان عضو باند نیز از دوستان پسر هستند که تحت پوشش مسافربر و با خشن‌ترین شیوه اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان و به خصوص زنان کرده اند.

در حالی که تحقیقات مأموران برای دستگیری این افراد ادامه داشت، شکایات دیگری نیز به پلیس واصل شد که نشان می‌داد جرم از سوی همین افراد رخ داده است.

چند روز پیش پنج متهم طی عملیات هماهنگ پلیسی هنگامی که در خانه بودند با هماهنگی‌های قضائی بازداشت و روانه بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ شدند و با توجه به مدارک و ادله موجود در پرونده لب به اعتراف گشودند.

متهم ۳۰ ساله پرونده و سردسته باند در بازجویی‌های پلیسی گفت: من و دو تن از دوستانم که بازداشت شده‌اند با یکدیگر تصمیم به تشکیل این باند گرفتیم، من خودم اعتیاد داشتم و برای تأمین هزینه مواد مخدر مصرفی‌ام دست به چنین کاری زدم. از بهمن ماه سال گذشته با همدیگر سرقت می‌رفتیم درحالیکه چون هر سه مرد بودیم هیچ مسافر زنی سوار ماشین‌مان نمی‌شد و به این شکل پول زیادی دستمان نمی‌آمد. به خاطر همین در ادامه تصمیم گرفتیم یک زن به گروه اضافه کنیم و از آنجا که مادر من نیز در تأمین هزینه مواد مخدر مصرفی‌اش مانده بود به همراه پدرم که او نیز مانند مادرم اعتیاد داشت به گروه اضافه شدند. بیشتر مواقع چهار نفری سرقت می‌رفتیم و مادرم که از اوایل امسال به گروه ما اضافه شده بود در صندلی جلو به عنوان مسافر زن می‌نشست تا زن‌ها نیز به ما اطمینان کنند. بیشتر خودروهای به کار رفته در سرقت‌هایمان نیز سرقتی بود و ابداً فکر نمی‌کردیم که به زودی بازداشت خواهیم شد.

در ادامه متهمان دیگر نیز تمامی اظهارات متهم اول پرونده را تأیید کردند و عنوان داشتند از اوایل امسال تنها از خانم‌های جوان که حتماً طلا و جواهر با خود داشتند سرقت و در همه سرقت‌ها نیز از اسلحه‌هایی مانند چاقو، شوکر و قیچی استفاده می‌کردند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۰ شاکی پرونده شناسایی شده اند و با توجه به اینکه احتمال می‌رود سرقت‌های این افراد بیشتر از این تعداد باشد، با هماهنگی‌های قضائی دستور انتشار تصویر متهمان نیز صادر شده است و تصاویر چهار تن از متهمان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته تا شکات در صورت شناسایی این افراد به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ در شهر ری، میدان ساعی، خیابان آستانه مراجعه کرده و شکایت خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز