خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه رئیس‌جمهور:

«همزیستی مسالمت‌آمیز» جلوه اجتماعی توحید است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۵۴

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان گفت: مقوله های شیطانی جایی در اسلام ندارد اما اینکه ما خودمان را هم تحمل نمی‌کنیم فاجعه است و جهان اسلام امروز از این مساله رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس بین‌ المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام یونسی نماینده ویژه رییس جمهور، احمد باقری رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران، مصطفی ذوالفقارطلب رییس کنفرانس و جمعی از علمای دینی کشورهای اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد.  

حجت الاسلام یونسی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی در این همایش بیان کرد: لازم می‌دانم از طرف رییس جمهور از همه شما که در این اجلاس شرکت کردید سپاسگزار باشم. اساس همه ادیان اسلامی توحید است، توحید جلوه‌های مختفی دارد. جلوه اجتماعی توحید همین چیزی است که همایش امروز با موضوع آن برگزار شده یعنی همزیستی مسالمت آمیز. نماد توحید در بین انسان‌ها همان زندگی اخلاقی و انسانی است.

وی ادامه داد: مظهر توحید در جامعه زندگی اخلاقی یا هم زیستی مسالمت آمیز است. در حالی  که جنگ، برخورد، افراطی گری، تندی، تکفیر، رد کردن، مطلق پنداری، عدم بردباری و عدم تحمل آثار شرک است. اگر توحید بخواهد در جامعه نمود داشته باشد یعنی زندگی همراه با بردباری، صلح، تحمل، مسالمت باشد. می‌توان با کلمه توحید همه را متحد کرد. تمدن اسلامی چیزی نیست جز حاصل تسامح، بردباری،  دگر پذیری و مدارای مسلمین با خود و با غیر خودشان. وحدت اسلامی موقعی آشکار شد که مسلمانان هرجا حکمت و دانشی بود دانشمندان و علما را از هر مذهب و دینی در هر جای دنیا جذب و هم اندیشی کردند.

نماینده ویژه رییس جمهور توضیح داد: اسلام برای جذب راهی جز دعوت در مقابل ما قرار نداده است. شمشیر برای متجاوز است و برای نفوذ اسلامی راهی به جز دعوت نیست و برای زندگی نیز راهی جز اخلاق نیست‌.

وی افزود: مقوله های شیطانی جایی در اسلام ندارد اما اینکه ما خودمان را هم تحمل نمی کنیم فاجعه است و جهان اسلام امروز از این مساله رنج می‌برد.  ما باید  کفار و مشرکینی که ما را قبول ندارند و با ما سر جنگ ندارند را تحمل کنیم. کار ما به اینجا رسیده که اسیر تعصبات حزبی، دینی و سیاسی هستیم.جهان اسلامی که امروز باید باهم همدست شوند علیه اسلام نزاع می‌کنند و به نفع اسرائیل و صهیونیست رفتار می‌کنند. عزت و شرافت را می‌دهند که چه بگیرند؟ یک جا همه فلسطین و تاریخ مسلمین را در مقابل چه می‌خواهند بدهند؟ هیچ.

نماینده رییس جمهور در پایان اشاره کرد: امیدوارم این همایش الگویی برای قدم‌های عملی در جهت پاک سازی عناصر و افکار شرک باشد. شما محققین می‌توانید این گفتمان توحید و عزت اسلامی و هم زیستی مسالمت‌آمیز را در درجه اول در دانشگاه‌ها و  بین طلاب و سپس در جامعه جا بیاندازید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز