خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

شهرداری بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۱۷

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: به‌رغم آنکه مدیران گذشته شهرداری تهران می‌گویند شهرداری بدهی ندارد، اما بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در پایان یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و درباره گزارش تفریغ بودجه سال 96 شهرداری تهران که امروز در صحن شورا ارائه شد، گفت: شورای شهر تهران ناظر بر مدیریت شهری شهرداری تهران است این نظارت در سه شکل حین هزینه، قبل از هزینه‌کرد و بعد از هزینه‌کرد اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت شورای شهر تهران در شهرداری قبل از هزینه‌کرد برابر قوانین به گونه ای است که شورا با تصویب بودجه سالیانه مسیر و ریل‌گذاری شهرداری تهران را انجام می‌دهد اظهار داشت: در حین هزینه‌کرد نیز شورا با تعیین ذی‌حساب‌ها همان زمان که بودجه در حال اجرا است، نظارت بر اجرای بودجه را انجام می‌دهد.

فراهانی در ادامه با اشاره به اینکه  نظارت بر شهرداری پس از هزینه‌کرد در تصویب تفریغ بودجه اعمال می‌شود گفت: در گزارش تفریغ شهرداری تهران هزینه‌کرد واقعی خود را در اردیبهشت‌ماه تا پایان خرداد ارائه و مشخص می‌کند که چقدر منطبق بر بودجه تفریغی شورای شهر تهران بوده است، به این ترتیب عملکرد واقعی هزینه‌کرد شهرداری مشخص  و انحرافاتی که از بودجه وجود داشته احصا و بر اساس آن وظایفی برای شهرداری تهران تعیین می‌شود.

وی درباره تاکید بر لزوم بررسی تفریغ بودجه اظهار داشت: بررسی تفریغ بودجه در تصمیم‌گیری بودجه سال آینده کمک بسزایی می کند و باعث می شود بودجه بعدی به صورت واقعی‌تر نوشته شود. از طرفی انحرافات کنترل و بر اساس ضرورت برای شهرداری و شورا تعیین تکلیف می‌شود.

او با تاکید بر اینکه گزارش ارائه شده در جلسه امروز به صورت مشروط قابل قبول است اعلام کرد:  43 تکلیف برای شهرداری و 4 تکلیف برای شورا بر اساس این گزارش تفریغ ارائه شده تعیین شد.

فراهانی در تشریح سه مورد از 43 مورد تکلیف شهرداری تهران گفت: در تصویب گزارش تفریغ بودجه سال  95 ، 3100 میلیارد تومان از منابع درآمدی شهرداری مشخص نیست در چه محلی هزینه شده است.

وی در باره وام هایی که توسط شهرداری از بانک‌ها گرفته شده نیز  گفت: این بدهی‌ها از دوره‌های گذشته به این دوره منتقل شده و علی‌رغم آنکه مدیران گذشته شهرداری تهران می گویند شهرداری بدهی ندارد، اما بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

فراهانی در ادامه اعلام کرد که شهرداری مکلف شد علاوه بر ارائه گزارش عملکرد ریالی، گزارش عملکرد مقداری را هم ارائه دهد تا واحد انجام کار مشخص و حسابرس بتواند بفهمد عملکرد شهرداری تهران در موضوعات مختلف و پروژه‌های مختلف به صلاح شهرداری بوده یا خیر؟

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره نامشخص بودن هزینه کرد سه هزار و 100 میلیارد تومان از درآمد شهرداری نیز گفت: این درآمد از سال 95 کسر شده اما معلوم نیست در کجا خرج شده است، البته گفته شده بخشی از آن برای پرداخت دیون مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما برای اعضاء محل خرج دقیق این درآمد مشخص نیست که باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز