خبرگزاری کار ایران

پذیرش گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران به صورت مشروط

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۰۰

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اعلام کرد: گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران به صورت مشروط پذیرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران را با توجه به مفاد ماده ۶۷ قانون شهرداری ها ارائه کرد.

وی در رابطه با این گزارش گفت: شهرداری موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت ماه سال به  شورای شهر ارائه کند و شورای شهر نیز باید تا آخر خردادماه آن را رسیدگی و تصویب نماید.

وی با اشاره به اینکه این تنها محمل قانونی نظارتی جدی شورا است گفت: این امر شورا را قادر می سازد با بررسی تفریغ بودجه شهرداری، از یک طرف درآمدهای وصولی قطعی را با اقلام پیش بینی شده در بودجه مصوب مقایسه و تجزیه و تحلیل کند و در برنامه ریزی های سال آتی مورد استفاده قرار دهد و از طرف دیگر تجاوز پرداخت هزینه از اعتبارات مصوب و رعایت ماده ۷۹ قانون شهرداری را کنترل کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سه دلیلی که سبب شد گزارش تفریغ بودجه مورد پذیرش مشروط قرار بگیرد، تصریح کرد: ابتدا به علت عدم لحاظ مازاد درآمد بر هزینه انباشته در پایان سال مالی ۱۳۹۵ به‌ عنوان منابع بودجه سال ۱۳۹۶ به مبلغ سی‌ و یک هزار و دویست و شصت‌ و چهار میلیارد و ششصد و هشتاد و شش میلیون ریال به‌ عنوان مازاد درآمد بر هزینه در سال ۱۳۹۵ بر اساس گزارش حسابرس منتخب شورا و نامشخص بودن چگونگی هزینه کرد یا ذخیره این مبلغ، دوم با توجه به عدم بررسی صورت ریز وام های دریافتی و نامشخص بودن میزان تعهدات انتقالی به سنوات آتی و عدم اظهار نظر حسابرس منتخب شورا در این رابطه و سوم با توجه به استنکاف شهرداری از اجرای بند .الف مصوبه شماره ۱۶۰/۲۴۴۸/۷۳۵۸ درباره تفریغ بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران گزارش تفریغ بودجه به صورت مشروط پذیرفته شد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد: بر اساس آن شهرداری تهران موظف بوده است به‌ منظور اجرای تفریغ بودجه جامع مبتنی بر عملکرد مقداری و ریالی، ضمن ارایه عملکرد ریالی، عملکرد مقداری (واحد کار انجام شده) هر ردیف را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد تا حسابرس با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی متخصص نسبت به ارایه گزارش تفریغ بودجه در چارچوب استانداردهای حسابرسی عملکرد مدیریت اقدام کند.

فراهانی تاکید کرد: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران به صورت مشروط و با رعایت بندهای مندرج در پیش نویس مصوبه به تصویب برسد. به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا از تلاش های حسابداران رسمی موسسه ارقام نگر آریا که گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران را تهیه و ارائه کردند و همکارانم در کمیته بودجه نظارت و مالی شورا که در بررسی این گزارش همکاری نمودند تشکر می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز