خبرگزاری کار ایران

درخواست رییس شورای شهر تهران از دستگاه قضا

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۶۴۲

رئیس شورای شهر تهران به سرنوشت تلخ بهار عربی در کشورهای خاورمیانه وشمال آفریقا اشاره کرد و گفت: این تجربه نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام خمینی، موفق شدند انقلاب اسلامی را در کوتاهترین فرصت و با کمترین تلفات ممکن به سامان برسانند.

محسن هاشمی با یادآوری انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی خاطر نشان ساخت:  نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران ونظریه پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفین ومنتقدین و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ابتدای یکصدو پنجاه و یکمین جلسه شورا ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی گفت:  انفجار دفتر حزب به شهادت آیت الله دکتر بهشتی که نماد عقلانیت، میانه روی و سعه صدر در انقلاب محسوب می شدند به همراه یاران نزدیک ایشان که 4تن از وزرا، 27 تن از نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر از اعضای حزب جمهوری اسلامی، منجر شد یکی از بزرگترین ضرباتی بود که افراطیون و جریانات انحرافی  به انقلاب ونظام وارد کردند.

وی در ادامه ابراز  امیدواری کرد که مشی ایشان در حراست از حقوق مردم بخصوص آزادی و عدالت، از سوی همه مسئولان بخصوص مدیران دستگاه قضایی دنبال شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه  شهید بهشتی شخصیتی جهاندیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی واجتهاد بود اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از نظریه پردازان اصلی جمهوری اسلامی است و مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان و خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت.

وی با اشاره به آشنایی ایشان با نظام های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت و شخصیت کاریزماتیک شهید بهشتی که موجب شد انقلاب اسلامی بتواند در فاصله کمتر از یکسال، به قانون اساسی مدرن، نسبتا کارامد و عملگرایانه برسد اظهار داشت: امری که در سایر انقلابها با دشواری فراوانی مواجه است.

وی در ادامه به سرنوشت تلخ بهار عربی در کشورهای خاورمیانه وشمال آفریقا  اشاره کرد و گفت: این تجربه نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام خمینی، موفق شدند انقلاب اسلامی را در کوتاهترین فرصت و با کمترین تلفات ممکن به سامان برسانند.

هاشمی با بیان اینکه اگر توطئه و تجاوز بیگانه و گروههای افراطی و منحرف، با دست زدن به خشونت، فضای رشد و بالندگی را در انقلاب اسلامی مخدوش نمی کرد، قطعا امروز شاهد جامعه ای بمراتب موفق تر بودیم اظهار داشت: نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران ونظریه پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفین ومنتقدین و پرهیز از تندروی وافراط وتفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.

وی با بیان اینکه افراطیون پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند تصریح کرد: اما این آتش، ریشه جریان نفاق را در داخل ایران سوزاند اما نهال بارور انقلاب اسلامی را با آسیبهای غیرقابل جبرانی پاسخ داد.

رییس شورای شهر تهران در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه تاکید کرد: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحولی براساس سیاستهای ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام مردم مظلوم ایران ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز