خبرگزاری کار ایران

ظریف مطرح کرد؛

ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان است/ هزینه یک میلیارد دلار برای انسداد مرزهای شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۹۸

وزیر امور خارجه گفت: همسایگی ایران با مرکز کشت مواد مخدر باعث شده است که نتیجه اقدامات ما جهانی باشد در این راستا یک میلیارد دلار هزینه انسداد مرزها در شرق شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ۳۱ سال پیش مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ارتقا موضوعات مواد مخدر و دستیبابی به جهانی عاری از سوءاستفاده و قاچاق مواد مخدر پنجم تیر را به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: امروز ایران با تایید سازمان ملل پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر نامیده می‌شود و در کنار سایر ملل این روز را گرامی می‌دارد.

ظریف گفت: اقدامات ایران و تحمل هزینه‌های مادی و معنوی  در این زمینه اهمیت این کار را نشان می‌دهد در این زمینه یک شهید ما ارزش‌ همه دنیا را دارد و ایران پیشگام رسیدن جهان عاری از مواد مخدر است.

وزیر امور خارجه افزود: شهادت بیش از سه هزار نفر و ۸۰۰ و ۱۲ هزار جانباز از هزینه‌های اصلی ما در مبارزه با مواد مخدر است. سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار هزینه برای مبارزه با قاچاق، عرضه و کاهش تقاضا در ایران انجام می‌شود.

وی افزود: همسایگی ایران با مرکز کشت مواد مخدر باعث شده است که نتیجه اقدامات ما جهانی باشد در این راستا یک میلیارد دلار هزینه انسداد مرزها در شرق شد.

ظریف با بیان اینکه ایران ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر تریاک را به خود اختصاص داده است، گفت: مواد مخدر همچون دیگر حوزه‌‌ها پویا است و در صحنه‌های محتلف چهره خود را تغییر می‌دهد. مواجهه با این پدیده اگر منسجم باشد، می‌تواند باعث برد همگان باشد و اگر گروهی فکر کند، این موضوع منحصر به منطقه خاصی است همان گروه دچار تبعات آن خواهند شد و موجب شکست آن‌ها خواهد شد. رویکرد توسعه‌محور باعث پیروزی همه کشورها در مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی ادامه داد: به عنو‌ان یکی از شرکای دفتر مبارزه با مواد مخدر و علیرغم اقدامات چشمگیر برای عمل به تعهدات بین‌المللی، مدت زیادی است که اقدامات لازم به دلیل عدم کمک بازیگران اصلی باز مانده است.

ظریف با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه آمریکا و ورود آمریکا به جنگ و تروریسم اقتصادی علیه ایران مانع همکارهای بین‌المللی ایران شده است، گفت: مسئولیت و عواقب ناگوار این مساله بر عهده آمریکا است.

وی ادامه داد: اراده ایران بر مبارزه با مواد مخدر و پرهیز از سیاسی‌سازی و توجه بهدهمکاری‌های بین المللی برای اهداف راهبردی لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز