خبرگزاری کار ایران

در هفتمین نشست تخصصی مشترک انجام شد؛

تشکیل قرارگاه برای کاهش تصافات و تلفات ناشی از ترافیک/ بررسی مشکلات خطوط ویژه و تردد موتورسواران در این خطوط

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۹۹۱

هفتمین نشست تخصصی مشترک پلیس راهور فاتب و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به میزبانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، با حضور سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، محسن پورسیدآقایی معاون شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهری، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و سایر مدیران حوزه حمل و نقل و مسئولان مناطق راهور بعدازظهر امروز در شرکت اتوبوسرانی تهران بزرگ برگزار شد.

سردار مهماندار با اشاره به نتایج این جلسه اظهار داشت: جلسات تعاملی بین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور تهران به صورت ماهیانه برگزار می‌شود. جلسه امروز نیز در راستای تعامل و همکاری بیشتر برگزار شد.

وی افزود: موضوعاتی که مابین پلیس و شهرداری بود، نیاز به هماهنگی بیشتری داشت که در این جلسه به آن پرداختیم. یک بخش مهم این جلسه مربوط به بحث کاهش تصادفات بود که قرار شد در راستای آن یک قرارگاه کاهش تصادفات به صورت مشترک در معاونت حمل‌ونقل تشکیل شود و به‌صورت ماهیانه در رابطه با آن جلسات کارشناسی داشته باشیم.

سردار مهماندار با اشاره به هدف ایجاد این قرارگاه‌ گفت: هدف از برگزاری این قرارگاه این است که رصد وضعیت تصادفات در مناطق شهر تهران بیش از پیش صورت بگیرد تا آن مناطقی که احیاناً افزایش تصادفات را دارند مورد بررسی و علت یابی قرار بگیرند و اگر نیاز به اقدامات پلیس است، انجام شود‌ یا حتی اگر لازم هست در این مناطق اقدامات زیرساختی و مهندسی ترافیک و خودرو پیش‌بینی شود. یا اینکه شهرداری مناطق در این جلسات حضور پیدا کنند و علل بروز تصادفات و افزایش آن را مورد بررسی قرار دهند. امیدواریم با این کار جدید شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهر تهران باشیم.

سردار مهماندار افزود: نکته بعدی که در این جلسه مطرح شد بحث سیستم‌ها و دوربین‌هاست. یکسری دوربین‌های جدید در تهران نصب شده که قرار است به آنها کد اختصاص پیدا کند تا بتواند در جهت ارتباط‌بخشی و کنترل ترافیک در شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: موضوع دیگری که در این جلسات بررسی شد نحوه کنترل خطوط ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی بود که بتوانیم با ابزارهای جدید، خطوط ویژه را کنترل کنیم. مخصوصا با تردد موتورسیکلت‌ها در خطوط ویژه مشکلاتی به وجود آمده که باید بررسی شود. در مجموع در این جلسات موضوعات متفاوت و مهمی مطرح می‌شود که عمده آنها در سه قالب کاهش آلودگی هوا، انضباط بخشی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به خروجی این جلسه توضیح داد: این جلسه هر ماه تشکیل می‌شود و خوشبختانه این بار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران میزبان آن بوده است. موضوعی که خیلی حائز اهمیت و مربوط به شرکت واحد بود، مربوط می‌شد به ورود سواری‌ها و موتورسیکلت ها به خطوط ویژه که یک مسئله و دغدغه شهری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ورود خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها به خطوط BRT مشکلاتی برای همکاران ما به وجود آمده که خدمت‌رسانی را دچار تعلل  و تأخیر کرده است. قرار است در این زمینه یک کار کارشناسی صورت بگیرد تا ورودی‌ها به صورت مکانیزم کنترل و انجام شوند.

سنندجی اشاره کرد: سایر موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد مربوط به شهر تهران و مسائل ترافیکی می‌شدند مثل بحث دوربین‌های ترافیکی، مباحث مربوط به محدوده طرح ترافیکی و ورود به پایانه‌های درون شهری که همه این موضوعات، مسائل مشترک بین پلیس راهور و شهرداری تهران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز