خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان:

۱۱۴ هزار دانش‌آموز در ۶۷۰ مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۹۲

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم در سال تحصیلی جدید در مدارس استعدادهای درخشان جذب خواهند شد.

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان خراسان شمالی اظهارکرد: مراکز استعدادهای درخشان در ۶۷۰ مدرسه پذیرای ۱۱۴ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هستند به‌طوری‌که برای سال تحصیلی جدید حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۲ هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به‌صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری آزمون پایه‌های هفتم و دهم استعدادهای درخشان افزود: آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه مورخ ۳۰ خرداد و برای پایه دهم نیز در ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور درباره طرح یکسان‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: مفهوم عدالت یکسان‌سازی نیست بلکه مساوات یکسان‌سازی را به همراه خواهد داشت. همچنین مدارس استعدادهای درخشان به دلیل پذیرایی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، حتماً وجود آن‌ها الزامی است اما امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آن‌قدر توسعه‌یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.

وی اظهار کرد: فلسفه وجود مدارس استعدادهای درخشان تزریق خوراک علمی بیشتری به دانش آموزان این مدارس است.

مهاجرانی با اشاره به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان افزود: تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود لذا امیدواریم طی دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش تعدادی از دانش‌آموزان معرفی تا تنها از این دانش آموزان آزمون گرفته شود.

وی بابیان اینکه تنها در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان خراسان شمالی مدارس استعدادهای درخشان فعالیت دارند، افزود: انتظار می‌رود باهمت و حمایت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، وضعیت مدارس استعدادهای درخشان در خراسان شمالی بهبود یابد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان اضافه کرد: پیشنهادهایی در خصوص افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان در خراسان‌شمالی شده است اما باید مطابق اصول علمی و کیفی گام برداریم چراکه سعی داریم از گسترش بی‌رویه مدارس استعدادهای درخشان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز