خبرگزاری کار ایران

نظر رییس شورای شهر تهران درباره طرح زیست شبانه

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۵۶

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات جلسه امروز شورا پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز کلیات لایحه عوارض ساخت و ساز مورد بحث  قرار گرفت و در واقع جلسه فوق‌العاده بود زیرا موضوع عوارض ساخت و ساز مسئله بسیاری از مردم و ارباب‌رجوع‌ها است و افراد منتظر قیمت نهایی عوارض بودند.

وی در ادامه افزود: ‌99 درصد کار در زمینه عوارض انجام شده و آن یک درصد باقی مانده به دلیل سوء تفاهم دو کمیسیون نهایی نشد که پیش‌بینی می‌کنیم تا 15 روز آینده عوارض جدید در سایت مربوطه بارگذاری شود.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سقف و کف عوارض در پایتخت تصریح کرد:‌ اکنون نمی‌توانم رقم دقیقی در این زمینه ارائه دهم و این مسئله از طریق بررسی دفترچه معاملاتی اعلام می شود.

 هاشمی در ادامه اظهار داشت: همه افرادی که درخواست پروانه‌های ساختمانی در سال 98 دارند مشمول قانون جدید عوارض هستند و اگر شهروندانی قبلا هزینه بیشتر پرداخت کردند می‌توانند مطالبات‌شان را دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات اخیرش درخصوص زیست شبانه و مخالفت‌های پلیس در این زمینه گفت: مردم هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند و این مسئله ربطی به ما ندارد. من در ساعت‌های خاصی می‌خواهم بخوابم و نمی‌توانم به بقیه بگویم نخوابند. من پیش از این اعلام کردم که زیست شبانه اگر به صورت خانوادگی مدنظر باشد مشکلی ندارد. البته برخی خانواده ندارند و باید تنهایی انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران درباره رونمایی اتوبوس‌های جدید در پایتخت که امروز با حضور شهردار انجام شد اظهار داشت: امروز خبر رونمایی 13 اتوبوس دوکابین اعلام شد. اما  آمار کمی است و ما توقع بیشتری داریم. و باید در معاونت حمل و نقل به مسئله نوسازی و اضافه کردن اتوبوس‌های جدید توجه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه ‌عمر اتوبوس‌ها در پایتخت بالاتر از حد استاندارد است، تصریح کرد: خبرهای خوبی از مناطق شهری تهران نداریم و از شهرداری درخواست داریم موضوع حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهد.

وی گفت: دولت وظیفه خود را در زمینه حمل و نقل  عمومی انجام  داده و قرار است 19 هزار اتوبوس در حوزه شهری و بین‌شهری در نظر گرفته شود که تکلیف آن  مشخص و وزارت نفت طبق تعهدات خود از محل صرفه‌جویی سوخت باید آن را را اجرایی کند. البته لازم است شهرداری تهران هرچه سریعتر با اتوبوس سازهای داخلی قرارداد ببندد و حداقل به 3 هزهر اتوبوس نیار داریم.

هاشمی در پایان به موضوع توسعه واگن‌های مترو اشاره کرد و افزود: دولت دو میلیارد یورو در این زمینه اختصاص داده و مناقصه انجام گرفت ولی سه مشکل را باید حل کند که رفع مسدودی ارزی، توجه به ماده 62 و تأمین پیش‌ پرداخت قرارداد از جمله این موضوعات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز