خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

بررسی وضعیت "دانشجویانِ با پایان‌نامه تقلبی" در کمیته‌های انضباطی

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۵۸

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌هایی تحت حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم، عاری از تقلب در مدرک و پایان نامه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست سیاستگذاری ترویج علم فناوری و نوآوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ترویج علم و فناوری در کشور گفت: ترویج علم بخش مهمی از انتشار دستاوردهای علمی افراد جهت ارتقای زندگی است‌ به همین جهت یکی از روش‌های ارتقای سطح زندگی مردم ترویج علم است اما لازم است ترویج علوم و فناوری در  یک فضای عمومی‌تری باشد‌ بسیاری از مراکز علمی دانشگاهی شاید فرصت یا مأموریت نداشته باشند که در این راستا اقدام کنند اما باید گروه‌هایی از نهادهای مختلف وجود داشته باشند که برای ترویج یافته‌های علمی برای مردم و تاثیرگذاری در زندگی آن‌ها اقدام کنند.

غلامی در ادمه و در پرسش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر  پلمپ شدن مراکز فروش پایان نامه توضیح داد: متاسفانه این امر در دوره‌ای شکل گرفت و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌هایی که هیئت علمی کمی دارند و افرادی که شاغل هستند از این امر استفاده کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش نیروی انتظامی در پلمپ این مراکز گفت: پس از اینکه قانون مقابله با تقلب علمی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کمک نیروی انتظامی و قوه قضائیه به این حوزه ورود کرد. وزارت‌علوم عملا این قدرت را ندارد که بتواند اقدام ضابطی برای مقابله با این اقدام را انجام بدهد، اما همکاری با دستگاه‌های دیگر منجر به تعطیلی تعدادی از موسسات غیرقانونی شد. در این اقدام علاوه بر اینکه تخلف افراد در این مراکز محرز می‌شود، متقاضیان و سفارش دهندگان نیز مشخص خواهند شد و در صورت مراجعه و استفاده از این مراکز با آنها به شکل قانونی برخورد می‌شود.  

او افزود: اغلب دانشگاه‌های خوب ما که تحت حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم بوده و با دقت کنترل شده‌اند، عاری از این اتفاقات هستند و اگر هم در میان آنها تخلف دیده قطعا برخورد می‌کنیم. ناگفته نماند آن دسته از مراکزی که وضعیت و امکانات محدودی داشتند به سمت استفاده از خدمات این موسسات غیرقانونی کشانده شدند.

وزیر علوم گفت:وضعیت متخلفان در کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شود و امتیاز آنهایی که به شکل تقلبی قادر به دریافت پایان نامه یا مدرک شدند لغو می‌شود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز