خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پارک حاشیه‌ای از ابتدای تیرماه

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۱۲

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح پارک حاشیه ای از ابتدای تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در نشست خبری ظهر امروز در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در درباره ساماندهی پارک حاشیه‌ای که قرار بود به صورت پایلوت در منطقه 2 انجام شود، گفت: تمامی کارهای زیربنایی اجرایی این طرح که مصوبه شورای شهر را دارد انجام شده و قرار است از اول تیرماه طرح پایلوت پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ اجرا شود. با خودروهایی که تجهیز شده هر ۳۰ دقیقه یک بار از معابر که مشخص شده است؛ عکسبرداری و فیلمبرداری می‌شود و با ارسال اطلاعات به سرور خودروهایی که بیش از نیم ساعت توقف در پارک حاشیه توقف داشتند مشخص می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباه درآمد وصولی از عوارض طرح ترافیک سال 97 گفت: این مبلغ  296 میلیارد تومان بود که از این محل، 13 دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری شد، همچنین بخش مهمی از این مبلغ برای توسعه ساخت مترو اختصاص داده شد و بخش دیگری از آن به بهره برداری مترو برای خرید قطعات یدکی و بخشی هم برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی پرداخت شد.

پورسیدآقایی درباره تردد کامیون ها در سطح شهر نیز گفت: کامیون ها از ده شب تا 6 صبح مجاز به تردد در شهر تهران هستند. کامیونت ها و مینی بوس ها مثل خودروهای سواری اگر به محدوده آلودگی هوا وارد شوند باید عوارض را پرداخت کنند.

وی درباره معاینه فنی کامیون ها و کامیونت ها نیز گفت:معاینه فنی آنها توسط دوربین های نصب شده در سطح شهر بررسی می شود. دیگر مثل گذشته دوربین خاصی به این مورد اختصاص داده نشده است و حتی دوربین های چراغ های راهنمایی و رانندگی و یا کنترل سرعت هم معاینه فنی ها را چک می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه افزود: امسال ده قطار جدید به مترو اضافه می سود و 13 دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان اتوبوس رانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس کارشناسی بودن طرح کنترل آلودگی هوا را تائید کرده است درباره امتیازاتی که برای ساکنین طرح ترافیک در نظر گرفته شده است گفت: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک تخفیف 50 درصدی در نظر گرفتیم.

پورسیدآقایی در ادامه گفت: گاهی تصور می شود که تبلیغات هزینه های یک سازمان را پوشش می دهد اما اصلا اینطور نیست چرا که کل پولی که از سال گذشته از محل تبلیغات برای مترو ایجاد شد 20 میلیارد تومان بود که این رقم خیلی چشم گیر نیست چرا که شهرداری هزار میلیارد به مترو یارانه می دهد و البته این مبلغ جدای پول فروش بلیت است.

  پورسیدآقایی تصریح کرد: 54 میلیارد تومان درآمد شهرداری بابت اجرای طرح ترافیک سال 97 کاهش پیدا کرد.

پورسیدآقایی درباره تفاوت درآمد طرح کنترل آلودگی هوا نسبت به طرح قبلی گفت: درآمد کاهشی است،اما میزان دریافتی های ما بیشتر خواهد بود و دریافتی ها از 296میلیارد تومان در سال گذشته به 400 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی درباره میزان تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک نیز گفت: در سال 96، 147 هزار خودرو مجوزتردد در محدوده طرح را داشتند که این عدد در سال به 103 هزار خودرو رسید و در سال جاری نیز همین عدد خواهد ماند. اما در محدوده طرح زوج و فرد هیچ سقفی وجود ندارد.براساس آمار نزدیک به 700هزار خودرو از این محدوده استفاده کرده اند و پیش بینی می کنیم طرح جدید این تردد را مقداری کاهش دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مجوز تاکسی های اینترنتی نیز اظهار داشت: مجوز تاکسی های اینترنتی در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شد و ملزم شدند تحت نظارت دستورالعمل تدوینی وزارت کشور قرار گیرند. چارچوب های کلی نظارت بر تاکسی های اینترنتی تصویب شده است و جزییات از فردا درکمیسیون زیربنایی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز