خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان غذا و دارو:

برخوردهای سلیقه‌ای کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۰۳

سرپرست سازمان غذا و دارو با اشاره به امضاهای طلایی و فشارهایی که فراسازمانی به سازمان وارد می شود، گفت: بحث امضای طلایی بحث سلیقه ای عمل کردن بود. ما تلاشمان براین اساس بود که برخوردهای سلیقه ای کمتر شوند. این شفافیت می تواند بسیاری از برخوردهای سلیقه را کاهش بدهد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز در ارتباط با تشکیل  قرارگاه در سازمان غذا و دارو گفت:  سیاست های وزارت بهداشت  و پرسش های متداول اشخاص درباره اتفاقات در سازمان لازمه این نشست بود. در دهه های گذشته پتانسیل قابلی را در زمینه دارو به دست آورده ایم. این قرارگاه جهت واکسینه کردن جامعه در مقابل تهدیدات ارزی و تحریمی تدبیر شده است. البته تدابیر اصلاح اقتصادی در رابطه با موضوعاتی که حاشیه سازمان غذا و دارو بیان شده است به خودی خودی با ایجاد قرارگاه اجرا می شوند.

سرپرست سازمان غذا و دارو در رابطه با امکانات تولید و نیازهای واردات کشور بیان کرد:  بالای 97 تا 99 درصد از داروهای مورد نیاز را می توانیم تولید کنیم. رقمی که می تواند اقتصاد مقاومتی را در این زمینه محقق شده بدانیم. ما نمی توانیم دروازه کشور را به سمت دارو ببندیم. بنابراین نیاز دارویی و پویایی علم داروسازی جهان اجازه باز ماندن معقول را به واردات دارویی می دهد. باز ایران امکان تولید هرگونه دارو را دارد. اما داروها باید از کمپانی های معتبر و مطمئن وارد بشوند.

شانه ساز در رابطه با تدابیری که برای شفافیت در سازمان غذا و دارو تدبیر شده است، گفت: امیدواریم با سیاست های جدید سازمان و تشکیلات دارویی را به شفافیت برسانیم. اقدامات خوبی دراین زمینه شکل گرفته است. تدبیر شده است کمیسیون های تشکیل شده در سازمان قابل دسترسی باشد.

 شانه ساز در رابطه با استانداردهای قابل قبول و قابل اتکای تولیدات دارویی ایران گفت: ما معتقد به کیفیت داروهای تولید داخل هستیم. و نظر ما هم دفاع و ارتقا داروی داخل است. داروهای داخلی معتبر و کارامد هستند و کنترل و نظارت سختگیرانه ای به خصوص در زمینه قیمت گذاری انجام می شود. ما به شدت شرکت‌های تولید کننده را کنترل می کنیم. داروهای ایرانی اعتبار لازم را دارند اما همچنان ما با ارامش و احتیاط تغییرات و اصلاحات را اعمال می کنیم که به بیماران فشار بیشتری وارد نشود. استانداردهای دارو استانداردهای ملی نیست بلکه استاندارد بین المللی است و داروهای ما به سی کشور بر مبنای این استانداردها صادر می شود.

شانه ساز با اشاره به امضاهای طلایی و فشارهایی که فراسازمانی به سازمان وارد می شود، گفت: بحث امضای طلایی بحث سلیقه ای عمل کردن بود. ما تلاشمان براین اساس بود که برخوردهای سلیقه ای کمتر شوند. این شفافیت می تواند بسیاری از برخوردهای سلیقه را کاهش بدهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز