خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشجویان باید به هنجارهای دانشگاهی احترام بگذارند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۰۵۳

معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه دانشجویان به هنجارهای دانشگاهی گفت: دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف باید به خوبی این هنجارها را بشناسند و مورد توجه قرار دهند.

غلامرضا غفاری (معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان گفت: نظارت بر این بخش و دیگر فعالیت‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها به عهده بخش دانشجویی دانشگاه‌ها است، اما نکته مهم برای ما وجود یک سری هنجارها، رفتارها و ضابطه‌ها در دانشگاه‌ها است که برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: برای ما مهم است که دانشگاه‌ها با چه هنجارهایی روبه رو هستند و طبیعتا هر دانشگاهی یک سری هنجارها دارند، دانشجویان فعال در حوزه‌های مختلف باید به خوبی این هنجارها را بشناسند و مورد توجه قرار دهند. برخی از این هنجارها فرهنگی و برخی هم اجتماعی هستند، در تمام دانشگاه‌های دنیا نیز این شرایط وجود دارد.

غفاری در خصوص رعایت حقوق و تکالیف دانشجویان گفت: دانشجو دارای مجموعه‌ای از حقوق مشخص و همچنین دارای یک سری تکالیف و وظایف معین هستند. هنجارها و ضابطه‌های دانشگاهی مشخص می‌کنند که حقوق دانشجو و تکالیف او در راستای فعالیت‌های اجتماعی‌اش باید به چه صورتی باشد. در همه جای دنیا کسانی که وارد دانشگاه می‌شوند تعهد دارند به هنجارهای دانشگاه احترام بگذارند و به آن توجه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص بودجه فعالیت‎های فرهنگی وزارت علوم مانند برگزاری جشنواره ملی حرکت یا جشنواره هنرهای دیجیتال گفت: در خصوص جشنواره هنرهای دیجیتال باید گفت با توجه به کاری که در این جشنواره انجام می‌شود، بودجه بالایی برای آن درنظر گرفته شده است. این جشنواره با همکاری دانشگاه هنر و با تلاش آنها برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم با اشاره به نقش اسپانسرها در برگزاری جشنواره‌های ملی وزارت علوم گفت: تلاش ما بر این بوده که برای عمده جشنواره‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شوند، علاوه بر بودجه‌ای که خودمان تخصیص می‌دهیم از بیرون اسپانسرهایی را هم برای این کار در نظر بگیرم. به عنوان مثال جشنواره هنرهای دیجیتال جشنواره‌ای است که حمایت مالی آن از طریق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور انجام می‌شود که هدف آنها بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

غفاری تصریح کرد: یکی از عرصه‌ها و حوزه‌هایی که می‌تواند در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی موثر باشد، حوزه بهره‌گیری و استفاده از هنر دیجیتال است، به همین خاطر ما از این ظرفیت به صورت عمده بین دانشگاه‌هایمان با همکاری بیشتر در دانشگاه هنر بهره بردیم. ما در این راستا با داشگاه هنر وارد تعامل و گفتگو شدیم و آنها برگزاری جشنواره را به لحاظ اجرایی پذیرفتند. طی یک سال فعالیت و تلاش، در هفته آتی شاهد جلسات  افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هنر و دیجیتال خواهیم بود.

وی درباره جشنواره حرکت و در پاسخ به این سوال که آیا برای پروژه‌ها و فعالیت‌های دانشجویان در این جشنواره سقف بودجه‌ای خاصی درنظر گرفته شده است؟ گفت: تعیین کردن میزان و سقف بودجه به امکانات و منابعی بستگی دارد که ما در اختیار داریم، البته در این میان از بخش‌های دیگر نیز کمک می‌گیریم. اینطور نیست که چون سقفی وجود ندارد هر کس هر چه خواست ارائه بدهد. ما از الان برای هر فعالیتی رقم و عددی مشخصی، تعیین کرده‌ایم. در جشنواره حرکت برای ارائه پروژه دانشجویان به منابعی که در اختیار داریم و میزان فعالیت‌هایی که روی آن پروژه انجام شده است نگاه می‌کنیم و این را مد نظر قرار می‌دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علومم تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: تلاش ما بر این است به انجمن‌هایی که به عنوان انجمن برتر شناخته می‌شوند، جوایزی تعلق بگیرد. مهمتر از اینها فعالیت‌ آنان در رزومه‌هایشان باقی می‌ماند که قطعا برای ورود به فعالیت‌های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز