خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای شهر مطرح شد؛

تذکر به عدم ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف از سوی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۷۰

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران، نسبت به عدم ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه از سوی شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی (رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران) در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته تذکر داد.

وی با بیان این نکته که بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهمترین ابزار برای تعیین جهت‌گیری‌ها، خدمات، اقدامات و فعالیت‌های شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است، گفت: مدیریت مالی می‌بایست جامع، واقعی، دقیق، انعطاف‌پذیر و متعادل تنظیم و پس از تصویب شورای اسلامی شهر با رعایت الزامات قانونی و با توجه به میزان تحقق درآمدها اجرا شود.

فراهانی با بیان این نکته که نظارت بر اجرای بودجه و ارائه گزارشات دقیق، شفاف و به موقع از اجرای بودجه در واقعی نمودن ردیف‌ها و جداول بودجه و ملموس نمودن دستاوردهای بودجه‌ریزی برای شهروندان موثر است، تصریح کرد: بر اساس بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398، شهرداری تهران موظف است؛ جلسات کمیته تخصیص منابع نقد و غیرنقد را حداقل یک بار در هر ماه برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش‌بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت‌بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

عضو شورای شهر تهران با بیان این نکته که با گذشت پنجاه روز از آغاز سال هنوز گزارشی درباره برگزاری، تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف  از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است، تاکید کرد: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران شاهد توجه بیش از پیش به نظارت بر اجرای بودجه شهرداری به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی مدیریت شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز