خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد سالانه 80 هزار پایان‌نامه ارایه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۸۷

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در افق 1400 دانشگاه انتخاب اول دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس «دانشگاه آزاد اسلامی؛ گام دوم انقلاب اسلامی» عنوان کرد: امروز می‌توان این را گفت که دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است و اگر انقلاب گام اول را طی کرده و به گام دوم رسیده دانشگاه آزاد هم گام اول را طی کرده و به گام دوم وارد خواهد شد. گام دوم انقلاب دکترین انقلاب اسلامی ما است و باید بسیار به آن پرداخته شود.در این بیانیه 7 بند به عنوان برکات انقلاب اسلامی آورده شده که در  بند دوم به  موتور پیشران کشور اشاره شده که در عرصه علم و فناوری نقش مهمی دارد.

 طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برکت حاصل از نقلاب اسلامی است، گفت: چله اول انقلاب اسلامی نقاط نقصانی دارد که باید در چله دوم حل شود. طی این مدت ایران در بین 10 کشور جهان جزو پیشقراولان رشد علمی بوده و  این مسیری است که دنیا انتخاب کرده، امروزه نام جمهوری اسلامی در رشد آموزش عالی کشور جزء 5 کشور اول دنیا مطرح شده است.

وی افزود: دسترسی به آموزش عالی رکن اقتصاد دانش بنیان است. دسترسی گسترده به آموزش عالی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد ولی امروزه با کاهش جمعیت آموزش عالی مواجه شده ایم. از 48 درصد میزان ورودی دانشجو به 43 درصد و به مرور به پایین 40 درصد خواهیم رسید.

طهرانچی گفت: کشورهای غربی در جذب استعداهای درخشان کشور ما از یکدیگر سبقت می گیرند در حالی که امروز در کشور اظهار می کنند جذب دانشجو باید کاهش پیدا کند.

وی افزود: دانش آشکارترین وسیله قدرت کشور به عنوان پیشران کشور مطرح شده و قدرت علمی به عنوان قدرت کشور مطرح شده است.

طهرانچی گفت: در آغاز راه گام دوم انقلاب هستیم و باید حرکت را شتابان کنیم که این امر با جهاد علمی میسر می شود.  

وی در ادامه بیان کرد» در دانشگاه باید به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی توجه شود.

وی افزود: دانشگاه مرکز مهم تقویت قوه عاقله است.دانشجویان باید امیدوار و خوشبین بار بیایند. در گام دوم باید تحول را شروع کرد. بیانیه گام دوم یک حرکت تحول آفرین را دارد پس دانشگاه هم نباید بگوید به دوران تثبیت نزدیک شده ام و باید برای چله دوم شروع به تحول کنند. باید در دانشگاه آزاد به شبکه گسترده دانشجویان دانشگاه آزاد غنا ببخشیم.

طهرانچی در ادامه بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید به درک تحولات اقتصادی اجتماعی و علمی توجه کنیم.  دانشگاه آزاد در افق 1400 دانشگاه انتخاب اول دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: تنظیم رابطه تحصیل و اشتغال، معنویت و نیاز سنجی علمی و سرعت پیشرفت علمی و حرکت در جهت تمدن سازی چارچوب طرح تحول دانشگاه آزاد است. رشد کمی را در دانشگاه آزاد باید تبدیل به فرصت کنیم. نیازمند بازمهندسی آموزش خود هستیم. کسب درآمد از رشته با هدف ایجاد درآمد در دانشگاه آزاد ممنوع است.آموزش هوشمند منطقه ای را باید هدف قرار دهیم و این راستا اقتصاد هر شهری را تحلیل کرده ایم تا اقتصاد آن شهر را ارتقا دهیم.

طهرانچی در ادامه بیان کرد: در کشور تحقیق را بدون ساماندهی رها کرده بودیم و دانشگاه سازمان آموزشی بود و فعالیت پژوهشی نداشت باید پژوهش را مثل آموزش مورد توجه قرار دهیم. پژوهش در کشور ما تاکنون رها بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان توضیح داد: برنامه علمی طراحی شده تا استاد و دانشجو علاوه بر برنامه آموزشی برنامه پژوهشی و فرهنگی هم داشته باشند. البته ما در دانشگاه آزاد پژوهش و فرهنگ را فوق برنامه نمی‌دانیم و برای ما جز برنامه‌های اصلی است.  دانشگاه آزاد سالانه 80 هزار دانشجوی ارشد و 10 هزار دانشجوی دکترا می پذیرد که این آمار قابل توجه است.دانشگاه آزاد سالی 80 هزار پایان نامه ارایه می‌دهد. ما به طور کل بنا داریم کارها در دانشگاه آزاد پژوهش محور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز