خبرگزاری کار ایران

آیین‌نامه برگزاری انتخابات شورایاری ها تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۱۳۸

اعضای شورای شهر تهران آیین نامه برگزاری انتخابات شورایار‌ی‌ها را با 17 رای موافق به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، آیین نامه انتخابات شورایاری ها مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا محمد مسجد جامعی درباره انتخابات شورایاری ها گفت: نظارت بر انتخابات شورایاری ها برعهده همه اعضای شورا است و در این دوره هر عضو شورا در هر منطقه ناظر خواهد بود.

وی با بیان این نکته که در انتخابان دوره گذشته شورایاری یک عدم همسویی با وزارت کشور وجود داشت، افزود: وزارت کشور در انتخابات هایی که در کشور برگزار می شود حضور دارد و در این دوره انتخابات شورایاری ها وزارت کشور همکاری دارد و همکاری آنها در شیوه کنترل مکانیزه انتخابات خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتخابات شورایاری‌ها در این دوره برای اولین بار هم در حوزه ثبت نام و هم رأی گیری به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، تصریح کرد: با انجام مکانیزه انتخابات احتمال تقلب و سوءاستفاده به حداقل می‌رسد که تجربه‌ جدید و خوبی است.

در ادامه علی اعطا گفت: به نظر می‌رسد اگر نکاتی در آئین‌نامه اصلاح شود، کار به صورت دقیق‌تر پیش می‌رود.

وی در ابتدا اظهار داشت: در آئین‌نامه ذکر شده است که اهم فعالیت‌ها زیر نظر معتمدین منطقه انجام می‌گیرد، اما ساز و کار آن مشخص نیست. همچنین در این آئین نامه قید شده که اعضا نباید با کاندیدای شورایاری نسبت فامیلی داشته باشند در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شوند. این موارد قابل تفسیر است و برای حل این ابهام باید وضعیت فامیلی درجه بندی شود.

وی در ادامه گفت: در آئین نامه عنوان شده که می‌بایست هیأت اجرایی برگزاری انتخابات متشکل از دو هیأت منطقه‌ای و مرکزی تشکیل شود، که ساز و کار این هیأت اجرایی نیز مشخص نیست و معلوم نیست که با چه تعداد اعضا باید تشکیل شود. آیا عضو هیأت اجرایی می‌تواند همزمان در چند سمت باشد؟

اعطا به داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید نشده یا رد صلاحیت شدند نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی درباره آنها صورت نگرفته که باید این مساله حل شود.

حجت نظری در ادامه با اشاره به صحبت های اعطا گفت: به این آیین نامه ایراد شکلی وارد است که قابل حل است. در گزارش کمیسسون حقوقی آقای اعطا به آیین نامه قبلی استناد داشتند و اکنون این آیین نامه تغییر کرده است.

وی با اشاره به بند یک ماده یک اظهار داشت: ستاد هماهنگی شورایاری ها برگزاری انتخابات را برعهده دارد و خودشان هم مجری و هم ناظر هستند که دارای تضاد است.

درانتها آیین نامه برگزاری انتخابات شورایاری ها با 17 رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز