خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

مجموعه "سمت" در مراکز آموزشی یک پشتوانه فکری و علمی ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۳۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجموعه «سمت» با مدیریت حجت‌الاسلام احمد احمدی توانست در تأمین منابع و توزیع آن در همه مراکز آموزش عالی کشور پشتوانه فکری و علمی ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب در مورد ابعاد شخصیت علمی دکتر احمدی افزود: مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی به عنوان استاد حوزه و دانشگاه خدمات شایانی را به طلاب و دانشجویان و جامعه علمی کشور انجام دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایشان در شکل‌گیری بعضی مراکز علمی مانند دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند و همیشه در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه همفکری می‌کردند.

وزیر علوم گفت: مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی در راه‌اندازی، اداره و توسعه سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» سمت خدمات ارزنده و ماندگاری داشته و دارند.

وی افزود: در دوره بعد از انقلاب فرهنگی که دانشگاه‌ها فعال شدند یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم منابع و متون درسی بود که ایشان با خوش‌فکری و پیگیری توانست آن دغدغه و نگرانی را برطرف کند و ماحصل تلاش ایشان تا به امروز هم در حال استفاده است.

غلامی ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام دکتر احمدی در کنار تمامی مسئولیت‌ها یک محقق بسیار خوب بودند و کارهای علمی زیادی در حوزه تخصصی خودشان انجام داده‌اند.

غلامی درباره ویژگی‌های علمی و شخصیتی حجت‌الاسلام احمد احمدی گفت: مرحوم احمدی از شخصیت‌های علمی بزرگ و مهم کشور ما بودند که سال‌های طولانی از عمر خود را صرف اعتلای دانش و فرهنگ ما کردند و در محیط‌های دانشگاهی و حوزوی به عنوان محقق و مدرس و در مراکز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر کارگروه‌های برنامه‌ریزی جز شخصیت‌های تأثیرگذار بودند. رحلت ایشان ضایعه‌ای برای جامعه ما بوده است و برای او از خداوند غفران طلب می‌کنم و درگذشت ایشان را به جامعه علمی کشور تسلیت می‌گویم.

این عضو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستاوردهای سمت در زمان مدیریت حجت‌الاسلام احمد احمدی عنوان کرد: ما در مورد دستاوردهای سمت باید با این پیشینه ذهنی صحبت کنیم که بعد از انقلاب اسلامی وقتی دانشگاه‌ها در گستره وسیعی فعال شدند، منابع درسی و آموزشی مدون کافی در اختیار نداشتیم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با نگاه انقلابی که به بحث تربیت نیروی انسانی داشتیم این خلاءها بیشتر احساس می‌شد و مجموعه سمت با مدیریت حجت‌الاسلام احمد احمدی توانست در تأمین منابع و توزیع آن در همه مراکز آموزش عالی کشور پشتوانه فکری و علمی ایجاد کند و از سوی دیگر تعدیل و توزیع متقابل در منابع علمی در بین دانشگاه‌های کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز