خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه محل اصلی تحول در آینده جامعه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۹۵

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز (مهر خوبان) و نکوداشت دکتر حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، مدرسه را محل اصلی تحول درآینده جامعه دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ خیری را از مدارس و برای دانش آموزان در دستور کار قرار می دهیم.

به گزارش ایلنا، عصر امروز سید جواد حسینی در آئین  تجلیل از خیرین مدرسه ساز و نکوداشت دکتر محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز که در باغ موزه هنر ایران برگزارشد، با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی صحت وسلامت و طول عمر برای مقام معظم رهبری، اظهار کرد:  در کتاب آسمانی ما قرآن، سه مقوله ؛ تقوا، جهاد و علم از دلایل برتری انسان ها بر یکدیگر معرفی شده است.

وی افزود: امروز خوشحالیم که جمهوری اسلامی ایران توفیقات چشمگیری را در زمینه علم ودانش در سطح دنیا کسب کرده و مسیرهای علمی ارزشمندی را  پیموده است.

حسینی تصریح کرد: هرگونه توسعه و بالندگی در کشور از مدرسه سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد:  شرایط اجتماعی امروز جامعه ما نتیجه عملکرد مدارس دیروز ماست چنانکه شرایط فردای جامعه نتیجه عملکرد امروز مدارس خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز خیرین، محل اصلی تحول همه جانبه آینده جامعه یعنی مدارس را  محل خدمات خود قرار داده اند.

وی افزود: خوشحالم در اولین روز کاری در چنین جلسه ای شرکت می کنم که خیرین مدرسه ساز مورد تجلیل قرار می گیرند.

 حسینی اظهار کرد: حافظی بیشتر از اینکه در کنار ما باشد در قلب ماست زیرا با نفس های ایشان جان می گیریم .

وی با اشاره به آغاز به کار خیرین مدرسه ساز از کنار بارگاه نورانی امام رضا(ع) از سال 79 ، اظهار کرد: تا کنون 130هزار کلاس درس با همت خیرین در کشور احداث  شده است .

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از وجود بیش از30 هزار خیر مدرسه ساز خبر داد و اذعان کرد:  به همت مشارکت خیرین مدرسه ساز سرانه دانش آموزی فضای آموزش  به رقم 2.5دهم متر مربع رسیده است.

وی تاکید کرد: برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ خیری در جامعه باید ابتدا از مدارس شروع کرد و ما این مهم را در دستور کار مدارس قرار می دهیم  و این صفت خداپسندانه را در قالب انواع خیر در بین دانش آموزان تقویت و رشد می دهیم.

 حسینی از قول مساعد دولت در تخصیص 2500 میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی در سال جاری خبرداد و افزود: تلاش می کنیم مدارس خشتی را تاپایان سال از فضاهای آموزشی خارج کنیم و طرح جمع آوری بخاری های نفتی را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در پایان اظهار کرد: انشالله با توسل به وجود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سعی می کنیم  فرهنگ خیری را در سطح کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز