خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

استعفای بطحایی اختیاری نبود/ مسئولان آموزش و پرورش بعد از استعفای وزیر دچار سستی و رخوت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۶۲

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان آموزش و پرورش با استعفای بطحایی دچار سستی و رخوت شده‌اند و در واقع شاهد یک نابسامانی در آموزش و پرورش هستیم.

محمد قمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با پیامدهای استعفای سید محمد بطحایی گفت: آموزش و پرورش یک سری مشکلات زیربنایی و اساسی دارد و پس از انقلاب افرادی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شدند، همگی گرچه افراد خوب و انقلابی بودند، ولی به علت این که نتوانستند، مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند، این مشکلات روی هم انباشته شد‌.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل اینکه تعداد معلمان زیاد است و بودجه کافی برای تامین آنها نیست، وزرا دنبال حل مشکلات نرفتند، بطحایی یکی از همین وزرا بوده که اتفاقا از بطن آموزش و پرورش است و زمانی که مسئول شد، دید معلمان مطالبات زیادی دارند که قابل پاسخگویی نیست‌. او نمی‌توانست پاسخ معلمان را بدهد و دید که وعده و وعید دادن کارساز نخواهد بود، از طرفی هم دولت برای حل مشکلات کمک نمی‌کرد. طبیعتا هر انسانی یک ظرفیتی دارد، ظرفیت آقای بطحایی نیز اندازه‌ای داشت.

قمی ادامه داد: وزیر سابق آموزش و پرورش نمی‌توانست به خواسته‌های معلمان پاسخ بدهد و عزمی برای این کار از سوی دولت وجود نداشت. بنابراین آقای بطحایی وقتی که دید مشکلات روی هم انباشته شده و نمی‌تواند به آنها پاسخ بدهد، تنها راهی که پیدا کرد این بود که استعفا بدهد. استعفای آقای بطحایی مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه در این پایان سال مشکلاتی هم بر دیگر مسائل اضافه  کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره پیامدهای بعد از استعفای بطحایی گفت: با استعفای ناگهانی او ما در  کمیسیون آموزش و پرورش شوکه شدیم، ولی فرهنگیان به این نتیجه رسیدند که باید یک اراده قوی و محکم از سوی نظام و دولت برای حل مشکلاتشان وجود باشد و گرنه آمدن و رفتن بطحایی به آموزش و پرورش مشکلی را حل نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه معلمان دچار یاس شده‌اند، گفت:‌ معلمان احساس می‌کنند که یاور و پشتیبان کمتری دارند و کسی نیست که دلسوزانه مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کند. از طرفی، دیگر  مسئولان آموزش و پرورش نیز با استعفای وزیرسابق دچار سستی و رخوت شدند. در واقع با استعفای ناگهانی بطحایی در پایان سال تحصیلی شاهد یک نابسامانی در آموزش و پرورش هستیم.

این نماینده مجلس درباره انتخاب سید جواد حسینی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش گفت: سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شخص خوبی است و من نیز او را تایید می‌کنم، ولی او نیز طبیعتا برای معلمان و برطرف شدن مطالبات آنها نمی‌تواند کار اساسی و جدی انجام دهد‌. همین مسئله موجب ایجاد یک یاس و ناامیدی در آموزش و پرورش شده است. دولت تدبیر و امید که شعارش امید دادن بوده، حال لازم است که به جامعه امید بدهد. به عنوان مثال بگوید چه برنامه‌هایی برای آموزش و پرورش دارد، بعد آنها را عملی کند و فقط شعار ندهد و در این صورت است که در آموزش و پرورش یاس به امید و رخوت به شادابی تبدیل خواهند شد.

بطحایی با لیست بلند بالایی از مشکلات روبرو بود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در رابطه با استعفای غیرمنتظره وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار ایلنا، گفت: در خصوص استعفای وزیر آموزش و پرورش ما علم غیب نداریم، اما شواهد نشان می‌دهد، این اقدام اجبار به استعفا بوده و استعفای او اختیاری نبوده است.

وی افزود: ایشان قرار بود، هفته آینده ۳۰ خرداد ماه به استان مرکزی سفر کند، کسی که برای سفر استانی برنامه‌ریزی کرده، چطور ناگهان استعفا می‌دهد، یکی دیگر از شواهد این است که او گفته به خاطر انتخابات مجلس استعفا داده‌ام، که این نیز نمی‌تواند واقعیت داشته باشد و کاملا روشن است، چرا که خدمت در پست وزارت بسیار بیشتر از پست وکالت فراهم است.

وی افزود: واقعیت این است که آقای بطحایی با لیست بلند بالایی با مشکلات روبرو بودند که درباره آن می‌توان از مطالبات معلمان، استخدام‌های جدید، رتبه‌بندی معلمان، سرانه فضای آموزشی و... و صدها مساله ریز و درشت در آموزش و پرورش نام برد.

سیلمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، بطحایی مطالبات فرهنگیان و سند تحول آموزش و پرورش را به طور جدی پیگیری نمی‌کرد، گفت: این مساله دو حالت دارد یا جناب آقای بطحایی حرفشان در دولت برش داشته است یا نداشته است، اگر برش نداشته این وضعیتی است که در آموزش و پرورش شاهد آن هستیم و اگر برش داشته است ما نتیجه و خروجی از آن ندیده‌ایم. ضمن اینکه او ادعا می‌کند به خاطر مجلس از مقام وزارت استعفا داده است، اما شخصی که زودرنج است چطور می‌تواند وارد مجلس شود؟ وقتی حتی دو نفر به او به عنوان نماینده مراجعه کنند، از کجا معلوم دوباره استعفا ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز