خبرگزاری کار ایران

نژادبهرام:

معاونت شهرسازی نیاز به خانه تکانی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۶۵

رئیس کمیته شهرسازی تهران با انتقاد از طرح‌های توسعه ای تهران گفت: بسیاری از تکالیف طرح تفصیلی دست نخورده باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در ادامه جلسه بررسی گزارش عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: انتظار داشتیم گزارش مقایسه‌ای خوبی از کمیسیون حساس ماده ۵ ارائه شود؛ اما چیزی در این خصوص ارائه نشد؛ همین انتظار در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده شهر تهران هم وجود دارد و این موضوع با توجه به آنکه بودجه بافت فرسوده چندبرابر شده است از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رئیس کمیته شهرسازی  در ارتباط با حریم تهران نیز تصریح کرد: تهران حریم ندارد و ما مدام طرح های توسعه ای را در این شهر طراحی می کنیم اما هیچ نگهدارندگی در این زمینه وجود ندارد.

 وی با بیان این نکته که تنها جایی که از تعرض به حریم جلوگیری می کرد، شرکت حریم بان شهربان بود که بدون مجوز حقوقی شورای شهر به زیر مجموعه یگان حفاظت درآمد تصریح کرد: توجه به این مساله قابل تامل است و رویکرد ما توقف این قبیل اقدامات است تا طرح ها متوقف نماند؛ ضمن اینکه در این باره دو نامه نیز به شهردار تهران ارسال شده اما هنوز  اقدامی صورت نگرفته است.

 نژادبهرام در ادامه افزود: در ارتباط با تکالیف طرح تفصیلی همچنان بسیاری از تکالیف دست نخورده باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار معاونت نیاز به خانه تکانی دارد، اظهار داشت: ۸۰ درصد درآمدهای شهر تهران را معاونت شهرسازی ایجاد می کند؛ چطور نمی تواند در حوزه ساختاری انقلابی برای بهبوددر حوزه عملکردی ایجاد کند؟ انتظار دقت و جدیت بیشتری در معاونت شهرسازی می رود.

عضو شورای شهر درباره کمیته های نما و مناطق و ساختارهای نامشخص آن نیز گفت:  طرح های آینده معاونت را نمی دانیم و بسیاری از طرح ها همچنان در دست اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز