خبرگزاری کار ایران

ستاری:

بازار کشورها را باید تسخیر کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۳۸

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری درباره مشکلات دارویی کشور گفت: اگر امروز مشکلات دارویی ما در حوزه تحریم کم است به دلیل عملکرد جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه Asia Pacific Innovathion Froum با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، پیمان صالحی معاون تجاری سازی و نوآوری صبح امروز در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

ستاری در این مراسم بیان کرد: کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد( ESCAP_ اسکاپ) یکی از نهادهای تابعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است. همزمان با این رویداد ما بحث اسکاپ را داریم. سال گذشته ما ریاست اسکاپ را داشتیم که در کشور  تایلند برگزار شد،  در همانجا قرار شد که این اجلاس در ایران باشد و ما در ایران میزبان ۵۰ کشور خواهیم بود.

معاون علمی فناوری رییس جمهور با بیان اینکه این مجمع برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود گفت: تجربه‌های موفق ما در حوزه استارتاپ‌ها موجب می‌شود ما چنین پیشنهاداتی را ارایه دهیم تا بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را در کشور و در دنیا پیاده کنیم.

وی ادامه داد: از جمله بحث‌های که در این مجمع در نظر خواهیم گرفت شبکه‌های استارتاپ‌های آسیا و اقیانوسیه با محوریت قرار دادن  شرکت‌های دانش بنیان است. ایران بزرگترین استارت آپ منطقه را دارد و طی چندسال گذشته برنامه های خوبی در این حوزه داشته‌ایم. ما توانسته‌ایم ۵۵ پله صعود در شاخص نوآوری داشته باشیم و طی روزهای برگزاری اجلاس برنامه‌هایی برای بازدید از مراکز علم و فناوری داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: هفته جاری اتفاقات خوبی برای زیست بوم کشور رخ خواهد داد و امیدواریم در این عرصه موفق باشیم. در این میان ما برای پیاده سازی اکوسیستم نوآوری نیازمند برنامه‌های مختلفی هستیم و تمام فعالان اکوسیستمی باید در این حوزه نقش فعالی داشته باشند در گذشته اکوسیستم مناسبی وجود نداشته است و ما باید بذرهای خود را در کشورهای دیگر بکاریم.

ستاری اضافه کرد: با این شرایط  استارت آپ‌های ما می‌توانند خود را به کشورهای دیگر ثابت کنند و در این راستا کسب و کارهای مناسب ایجاد کنند زیرا از نظر ما بازار صادراتی استارت آپ ها برای ما بسیار مهم است. اکنون تسخیر  بازارهای کشورهای جهان  باعث اقتدار کشور می‌شود. اکنون در حوزه ای تی سی زبان زد دنیا هستیم و این نشان از اقتدار استارت آپی ما دارد.

ستاری اشاره کرد: بسیاری از کشورهای آسیایی در این برنامه حضور دارند. چین، هند، سنگاپور، روسیه و ژاپن سرآمدان هستند. هر روز یک برنامه جدید ایجاد می‌شود.

وی درباره مشکلات دارویی کشور گفت: اگر امروز مشکلات دارویی ما در حوزه تحریم کم است به دلیل عملکرد جوانان است.  تحریم کنونی با تحریم‌های قبلی قابل مقایسه نیست زیرا ظرفیت ما در حوزه استارت آپی چندین برابر کشورهای دیگر است. همچنین لازم است حوزه های جدیدی در فناوری ایجاد کنیم زیرا تمرکز ما روی استارت آپ های فناوری بیو،  نانو و هوافضا است.

وی تصریح کرد: البته استارت آپ های خدماتی به خوبی درحال رشد هستند و نیازی به کمک دولت ندارند اما باید بتوانیم در فناوری جدید مثل زیست فناوری، آب و محیط زیست فعالتر باشیم. در حال حاضر جوانان ما ایده‌های خوبی مطرح می‌کنند اما تجاری کردن ایده ها برای ما اهمیت دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره نرم افزارهای داخلی گفت: تراکنش های اینترنتی از مرز هزاران میلیارد گذشته است و این خدمتی است که تا چند سال پیش در کشور وجود نداشت و تمام برنامه ها حاصل دستاورد جوانان همین کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز