خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

استعفای وزیر آموزش و پرورش به خاطر نمایندگی مجلس باورپذیر نیست/ انتخاب سرپرست تا ظهر امروز

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۵۸

معاون وزیر رئیس نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش استعفای وزیر به خاطر نمایندگی مجلس را باورپذیر ندانست و گفت: تا ظهر امروز سرپرست آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

شاپور محمدزاده (معاون وزیر و رییس معاون نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا، با اشاره به انتخاب سرپرست جدید برای وزارت آموزش و پرورش گفت: به احتمال زیاد سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش تا ظهر امروز از سوی دولت انتخاب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه‌های پیشنهادی برای انتخاب سرپرست آموزش و پرورش چه کسانی هستند، گفت: بیشترین احتمال برای انتخاب سرپرستی از میان معاونان آموزش و پرورش است، اما فکر می‌کنم تا یک ساعت دیگر اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه به دست بیاید.

محمدزاده درباره شائبه‌های مطروحه درباره استعفای سید محمد بطحایی و باورپذیر نبودن استعفا به خاطر نمایندگی مجلس گفت: رسانه‌ها نیز علت استعفای آقای بطحایی را حضور در انتخابات مجلس اعلام کردند، اما برخی این را باور نکردند. این مساله کمتر اتفاق افتاده که یک شخص وزیر باشد و بعد بخواهد نماینده مجلس شود‌، من هم این را قبول دارم، اما چیزی که حداقل من از او شنیده‌ام، علت استعفا به خاطر شرکت در انتخابات بوده است.

رسیدگی به حقوق معلمان اهمیت دارد نه استعفای وزیر

میرحمایت میرزاده (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش گفت: تا این لحظه اطلاعاتی از سرپرست جدید آموزش و پرورش به ما داده نشده است. مهم‌ترین اقدام برای آموزش و پرورش حل مشکلات است و برای ما به عنوان کمیسیون آموزش و پرورش اینکه چه اتفاقی در زمینه آموزش و حقوق معلمان بیفتد، اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به هیچ عنوان جو آموزش و پرورش متشنج نیست و روند کاری مدارس و آموزش پیش می‌رود و هرگز با جا به جا شدن و تغییر وزیر آموزش و پرورش، جو متشنج نمی‌شود.

او یادآور شد: حدود 15،16 سال است که  آموزش و پرورش بدهی‌های زیادی بابت حقوق  فرهنگیان دارد که باید به اینها رسیدگی شود، از همین رو اینکه چه کسی وزیر می‌شود یا وزیر چه کسی است، اهمیتی ندارد. باید به حل مشکلات بیشتر توجه شود نه اینکه چه کسی وزیر خواهد بود.

میرزاده با بیان اینکه کمیسیون تا به الان هیچ جلسه‌ای درباره استعفای وزیر آموزش و پرورش نگذاشته است، گفت: برای کمیسیون آموزش و تحقیقات زیاد مهم نیست که چرا آقای بطحایی استعفا داده است و مطالبات فرهنگیان است که برای ما اهمیت دارد و اولویت ما رسیدگی به مسائل و مشکلات آموزش و فرهنگیان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات در ابتدا کلیت آموزش و پرورش، مطالبات معلمان و حفظ شان آنها را اولویت و محوریت قرار داده است، نه اینکه چه کسی وزیر و سرپرست ‎شود. ما پیگیری دغدغه‌های آموزش و پرورش هستیم. فردا جلسه کمیسیون است و بعد از آن می‌‎توان اطلاعات دقیق تری در زمینه وضعیت آموزش و پرورش اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز