خبرگزاری کار ایران

ملکی خبرداد:

اطفاء حریق گسترده در بوته‌زارها و علفزارهای شمال شرق تهران

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۶۷۱

سخنگوی سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در بوته زارهاو علفزارهای شمال شرق تهران خبرداد.

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات آتش سوزی در بوته زارها و علفزارهای شرق تهران گفت: شهروندان  در ساعت ۱۳ و ۴۲ دقیقه ظهر امروز با مشاهده حجم عظیم از دود که در ارتفاعات لشکرک در شمال شرق تهران دیده می شد با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس گرفتند وی ادامه داد: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که بخش وسیعی از فضای سبز در ارتفاعات لشگرک دچار آتش سوزی شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه بلافاصله چند این است گاه به محل حادثه اعزام شد خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی و تانکرهای آب تعدادی از عوامل ارتش جمهوری اسلامی و منابع طبیعی در محل حاضر شدند ملکی تصریح کرد دسترسی به این منطقه که بر روی تپه ها و کوهستانهای اطراف شمال شرق تهران است بسیار سخت بود. زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند با حجم وسیعی از بوته زارها و علفزارهای خشک منطقه روبرو شدند که به دلیل گرمی هوا دچار حریق شده بود. آتش نشانان با دیگر عوامل از جمله تعدادی از نیروهای شهرداری منطقه به همراه مدیرعامل سازمان آتش نشانی و معاون خدمات شهری شهرداری تهران و در  محل حادثه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حریق از بالاترین نقطه تپه ها آغاز و تا انتهای دره سرایت کرده بود، خاطرنشان کرد: دسترسی به مناطق که دچار حریق شده بود بسیار سخت بود هم چنین باد بسیار شدیدی در حال وزیدن بود و باعث می شد آتش به سرعت به اطراف سرایت کند. آتش نشانان به همراه سایر نیروها از چندین طرف خدمات را آغاز کرده و توانستند آتش را تحت کنترل خود در آورده و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ساختمان و خودرویی در این مناطق حضور نداشت و فقط بوته زارها و علفزارهای خشک دچار حریق بود.

ملکی یادآورشد: منابع طبیعی و محیط زیست از اولویتهای آتش نشانان بعد از حفظ جان و حفظ سرمایه های مردم است و برای جلوگیری از خسارات بیشتر به محیط زیست در موقع بروز حوادث در محل حاضر می شوند. امسال به دلیل بارندگی های خوبی که داشتیم بسیاری از تپه ها گیاهان روییده اند که این از الطاف الهی است اما متاسفانه میبینیم که خیلی اوقات نظارت و مراقبت از مناطق کم است و افرادی که مالکیت این بخشها را دارند اهمیت چندانی به مراقبت از آنها نمی دهند. گاهی نیز مشاهده می شود مردم با حضور در طبیعت و روشن کردن آتش آن را به حال خود رها کرده و با وزیدن یک باد آتش سوزی آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز