خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر علوم به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران:

ضرورت صیانت جامعه دانشگاهی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی/ تلاش برای احراز جایگاه شایسته ایران اسلامی در جهان

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۰۱

منصور غلامی با صدور پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالروز قیام پانزده خرداد، بر صیانت جامعه دانشگاهی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای احراز جایگاه شایسته ایران اسلامی در جهان تاکید نمود.

به گزارش ایلنا، در متن این پیام آمده است:

۱۴ و ۱۵ خرداد یادآور مجاهدت بی‌وقفه بزرگمردی الهی است که به نام خدا و برای رضای او و در حاکمیت مطلق خشونت و وحشت به فرمان قرآن، در ۱۵ خرداد ۱۳۴۱ قیام کرد و با جهاد، مقاومت و مهاجرت خود، وعده نصرت الهی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ محقق ساخت.

اکنون که به لطف الهی و مجاهدت بی‌نظیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نظام اسلامی در این کشور مستقر گردیده و بالغ بر چهار دهه آثار و برکات خود را به جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی نشان داده است، ملت مسلمان ایران خصوصاً جامعه علمی و دانشگاهی کشور می‌بایست بیش از پیش با بهره‌گیری از تجارب گذشته و توجه به الزامات و مقتضیات امروز و نیز چشم‌انداز آینده در جهت صیانت از دستاوردهای انقلاب و احراز جایگاه شایسته ایران اسلامی در جهان تلاش و مجاهدت نمایند.

از جمله تأکیدات مکرر سلسله جنبان انقلاب اسلامی، تأکید بر نقش ممتاز و متمایز دانشگاه در همه ارکان کشور و از محوری‌ترین سفارشات ایشان، ترغیب و تشویق به خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان است.

امید است نسل جوان دانشگاهی با بهره‌گیری از راهنمایی اساتید محترم و همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، در جهت تحقق آرمان‌های ارزشمند شهیدان و امام شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال رونق تولید، حضوری حماسی و اساسی در عرصه تحولات اجتماعی و اقتصادی و نیز پیشرفت و تعالی برنامه‌های نظام‌آموزش عالی کشور به سوی تحقق جامعه علوی و تشکیل جامعه موعود مهدوی داشته باشند و دین خود را به شهدا و امام بزرگوار با خدمتگزاری شایسته به جامعه اسلامی ادا نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز