خبرگزاری کار ایران

در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورا مطرح شد؛

انتصاب‌های شهرداری با متانت بیشتری انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۳۴۰

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگرچه اعضای شورا در انتصاب‌ها نمی‌توانند دخالت مستقیم داشته باشند اما حق خود می‌دانند که در جریان باشند چه کسانی قرار است در مناصب بالای شهرداری منصوب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جمع خبرنگاران، درباره جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار تهران که امروز برگزار شد، گفت: در این جلسه درباره تصمیم ادغام فعالیت‌های انتظامی شهرداری و ادغام شهربان، معبربان و حریم‌بان در یگان انتظامی شهرداری تهران گفت و گو داشتیم که اعضای شورای شهر تهران نسبت به اعلام این خبر از سوی مطبوعات پیش از آنکه اعضای شورا مطلع شوند اعتراض داشتند. البته آقای حناچی در توضیح این مساله گفتند این موضوع در طی سالیان گذشته در جریان بوده و اکنون به نتیجه رسیده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه هم‌اندیشی درباره انتصاب‌های شهرداری نیز گفت و گو شد، افزود: اگرچه اعضای شورا در انتصاب‌ها نمی‌توانند دخالت مستقیم داشته باشند اما حق خود می‌دانند که در جریان باشند چه کسانی قرار است در مناصب بالای شهرداری منصوب شوند و چند روز قبل در جریان قرار بگیرند تا اگر نظری درباره آن انتصاب دارند به شهردار اعلام شود که مورد تایید آقای حناچی بود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته این به معنای دخالت در انتخابات نیست و تصمیم نهایی با شهردار است و نظر اعضای شورا بر این بود انتصابات در شهرداری با متانت بیشتری انجام شود.

هاشمی درباره برنامه سوم که قرار بود مستندات آن تا پایان اردیبهشت از سوی شهرداری اعلام شود گفت: این بحث از اعتراضات قاطع اعضا به شهردار بود که امروز در صحن شورا نیز مطرح شد.

او با اشاره به اینکه موضوع طرح‌های مصوب شورا در این جلسه مطرح شد، گفت: طرح‌هایی که در شورا تصویب و ابلاغ می‌شود گاهی دچار مشکل است زیرا تاکنون نزدین به ۳۴ طرح مصوب شده و تنها ۱۴ مورد آنها پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند که قرار شد از سوی شهرداری بررسی و بازبینی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنج‌های بی‌کیفیت شهروند گفت: امروز از شهردار این موضوع سوال شد و آقای حناچی فرمودند بازرسی به فروشگاه‌ها فرستاده شد و رسیدگی‌ها صورت گرفت. شهروند درخواست داشت برنج‌ها مورد آزمایش قرار گیرند و نظر تعزیرات توسط ناظر ثالث تایید شود که مورد قبول تعزیرات قرار نگرفت و قرار شد این نهاد خود درباره عدم کیفیت تصمیم بگیرد. شهروند نیز این قضیه را قبول نکرد و اعلام کرد برنج‌ها با کیفیت پایین هستند و با قیمت کمتری آنها را به فروش رساند.

وی در ادامه افزود: فروشگاه شهروند تخلف خود را قبول ندارد و شهردار برنج را به آزمایشگاه فرستادند تا از واقعیت آگاه شوند.

وی درباره حضور جایگاه‌های شارژ اتومبیل‌های برقی در برج میلاد و اینکه آیا به حدی اتومبیل برقی در کشور موجود است که برای آنها جایگاه شارژ درنظر گرفته شود، گفت: این یک حرکت ابتکاری از سوی شرکت مپنا است. شرکت مپنا سال گذشته کار ارزنده‌ای در زمینه خودروی برقی انجام داد و تصمیم گرفتند دستگاه شارژ را در صورت حرکت به سمت استفاده از خودروی برقی در داخل بسازند و به صورت سمبلیک در برج میلاد به نمایش گذاشته شد.

وی با گله از صداوسیما نیز گفت: اگر این خبر مربوط به تهران بود، تنها یک رسانه آن را پوشش می‌داد، اما چون مربوط به مپنا بود همه رسانه‌ها آن را پوشش دادند.

گمرک قطعات واگن‌های مترو را گرو نگه داشته بود

وی درباره واگن‌های در حال ساخت متروی شهری نیز گفت: ده قطار در کارخانه واگن‌سازی در حال مونتاژ است و به زودی وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند. 15 درصد از تجهیزات این قطارها در زمان ترخیص به دلیل اعتراض گمرک نسبت به عمل کردن شهرداری به تعهداتش در گمرک ماند و چون شهرداری نتوانست به تعهدات خود عمل کند و باتوجه به عمل نکردن شهرداری به تعهدات در گمرک ماند و اکنون قرار است قطعات ترخیص و به زودی روی قطارها نسب شود.

پیامک شهردار درباره توزیع رانتی طرح ترافیک خبرنگاران

هاشمی درباره توزیع رانتی طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: پیامکی از شهردار درباره توزیع رانتی طرح ترافیک دریافت کردم، اما شورای شهر تهران هیچ مصوبه‌ای درباره طرح ترافیک ندارد و تمام تصمیم گیری‌ها در شهرداری انجام می‌شود. حضور اعضای شورا در این تصمیم گیری تنها برای اطلاع اعضای شورا است و موضوع کاملا به آقای حناچی و پورسیدآقایی مرتبط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز