خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پروش در گفتگو با ایلنا:

باید اعتبار بیشتری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۷۲

معاون توسعه و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از اختصاص بودجه پاداش پایان خدمت فرهنگیان ما باید از دیگر اعتباراتی که در اختیار داریم، روی آن مبلغ بگذاریم تا بتوانیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را به طور کامل پرداخت کنیم.

علی الهیارترکمن (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا, با اشاره به وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته گفت: زمان پرداخت بودجه را باید از سازمان برنامه بودجه پیگیری کرد و ما اطلاعی در این زمینه نداریم، اما باید پرسید که بر اساس ردیفی که در قانون بودجه تعریف شده چه زمانی قرار است بودجه آموزش و پرورش را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه در نظر گرفته شده برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان تمام بازنشستگان را پوشش خواهد داد، گفت: آن بودجه (بودجه مستقل پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته) تحت یک ردیف مستقل در جدول شماره ۹ قانون بودجه سال 98 پیش بینی‌شده و صرفا از زمانی که به ما ابلاغ می‌شود باید برای پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها صرف شود. استفاده از این بودجه در موارد دیگر به  هیچ عنوان جایز نیست زیرا منع قانونی داریم.

اللهیار در ادامه با اشاره به میزان بودجه پاداش پایان خدمت فرهنیگان بازنشسته توضیح داد: براساس پیش‌بینی‌هایی که ما انجام داده‌ایم اگر بودجه در نظر گرفته برای بازنشستگان فرهنگی به ما اختصاص داده شود می‌بایست از دیگر اعتباراتی که در اختیار داریم روی آن  مبلغ بگذاریم تا بتوانیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را به طور کامل پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد مجلس در این زمینه گفت: مجلس کاری بزرگی در این زمینه انجام داد زیرا این ردیف در قانون بودجه با مبلغ سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شد. حالا باید سازمان برنامه و بودجه این بودجه را به ما ابلاغ کند و ما تخصیص آن را از خزانه  بگیریم تا بتوانیم مطالبات پاداش پایان خدمت فرهنیگان را انجام دهیم.به طور کل این امر یک روال بودجه ریزی دارد که سازمان‌های زیربط باید بتوانند طبق آن عمل کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مبلغ کلی پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: ما قول داده‌ایم اعداد و رقم مربوط به مطالبات آموزش و پرورش را رسانه‌‌ای نکنیم. هر اطلاعی که در این زمینه باشد روی سایت قید خواهد شد و فرهنگیان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند. ما از سوی فرهنگیان تحت فشاریم که چرا اعداد و رقم و پرداخت‌های ما را رسانه‌ای می‌کنید.

او اضافه کرد: به طور کل تعداد فرهنگیان بازنشسته ۴۲ هزار نفر است ولی اجازه بدهید که مبلغ آن را اعلام نکنم تا زیر قولمان به فرهنگیان نزده باشیم.

 در ادامه بررسی وضعیت پاداش پایان  خدمت فرهنگیان احمد صافی، رییس کانون بازنشستگان  آموزش و پرورش در اینباره گفت: بازنشستگان سال ۹۷ درخواست حق و پول خود را دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم با پیگیری‌هایی که از سوی دفتر ما و آموزش و پرورش انجام می‌شود, پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت شود. طبیعا آنها به این پاداش نیاز دارند و پیگیری این مطالبات ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مبلغ برآورد شده برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته بسیار زیاد است  و الان مقامات آموزش و پرورش به دنبال آن هستند تا این پاداش را هرچه سریعتر پرداخت کنند. اما با بودجه در نظر گرفته شده برای فرهنگیان بازنشسته شاید بتواند پاداش یک چهارم از آنها را داد. ما مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری حقوق بازنشستگان داشتیم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسید.

صافی با بیان اینکه این مساله هر سال تکرار می‌شود، گفت: سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفته پاداش پایان خدمت بازنشستگان در آموزش و پرورش نسبت به بازنشستگان دیگر وزارت خانه‌ها زودتر پرداخت شد اما این مساله آموزش و پرورش نیست و مساله بازنشستگان کل کشور است.

رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: سال گذشته آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سریع‌تر عمل کرد، حال تازه اول سال است و باید پیگیری‌ها جهت رسیدگی به این موضوع انجام شود.فرهنگیان افراد توانمند و نیازمندی هستند و سنشان هم ایجاب می‌کند به آنها کمک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز