خبرگزاری کار ایران

اعطا:

هزینه برگزاری انتخابات شورایاری ۶ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۶۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه مشارکت مردمی در سطح محلات برای شورای پنجم بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده گفت: آنچه در این لایحه پیش بینی شده در صورت تصویب با روح قانون اساسی و آنچه درباره نهاد شورا آمده مغایرت خواهد داشت. ضمن اینکه اختیارات شوراها محدود و شورا را به مجموعه ای کوچک محدود خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با تصویب این لایحه توسط کمیسیون اقتصادی مجلس درآمد شهرداری تا 60 درصد کاهش می یابد گفت: با این کار عوارض در مالیات تجمیع و معافیت های مالیاتی به عوارض تسری پیدا می کند. همچنین وصول درآمد شهرداری از طریق وصول عوارض زیر سوال می رود و اساسا شورا تضعیف خواهد شد.

اعطا در ادامه با اشاره به مساله شورایاری‌ها افزود: موضوع اصلاح آیین نامه برگزاری انتخابات شورایاری ها به زودی در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت. پیش از اصلاح آیین نامه موضع اصلاح موادی از اساسنامه در دستور کار بود. به رغم تنگناهایی که در انتخابات شورایاری ها وجود دارد، شورای پنجم مصمم است این کار را انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه مشارکت مردمی در سطح محلات برای شورای پنجم بسیار جدی است و با هماهنگی مصمم هستیم انتخابات برگزار شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره ارائه شاخص های برنامه سوم به شورا گفت: در ماده 94 برنامه 5 ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری موظف بود  برنامه های اجرایی و نحوه تامین و تجهیز منابع مورد نیاز را تا پایان اردیبهشت 98 تهیه و برای تصویب به شورا ارائه کند، اما تاکنون ارائه نشده است.این بخش مهمی از برنامه 5 ساله سوم است، زیرا رصد برنامه ها را به صورت سالانه محقق می کند. شهرداری اعلام کرده برنامه را تا دو هفته آینده به شورا تحویل می دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم انتشار اسامی 62 باغی که مجوز صدور پروانه ساخت برای آنها صادر شده بود گفت: درخواست کردیم اسامی منتشر شود اما همچنان منتشر نشده است. هر چند لیست هایی منتشر شده اما این موضوع که این لیست ها از محل دیگری منتشر شود و یا خود شهرداری آن را منتشر کند متفاوت است. من به معاونت معماری و شهرسازی تاکید کردم اگر این لیست از سوی شهرداری منتشر می شد نامش شفاف سازی بود و اگر منتشرکننده کسان دیگری باشند نامش افشا گری می شود که این مساله با شفاف سازی متفاوت است ما نباید اجازه دهیم شفاف سازی به افشاگری تبدیل شود زیرا به نفع کسی نیست.

وی در ادامه افزود: شفاف سازی در چارچوب سیاست های شهرداری و چارچوب های کل نظام است و نباید از مردم موضوعی پنهان باشد.

اعطا گفت: همچنان پیگیر هستیم اسامی صاحبان این 62 باغ منتشر شود همچنین برای تعیین تکلیف این پرونده شهرداری باید ورود کند. این 62 باغ که در حال حاضر آنها تنها باغ هستند در راهروی بین شورا و هیات تطبیق مانده است و از منظر حق عمومی مالکان این 62 باغ در وضعیت نامناسب و نامشخصی هستند که شهرداری برای تعیین تکلیف آن باید وارد عمل شود.

وی در ادامه درباره اینکه برخی مصوبات شورا از سوی شهرداری اجرایی نمی شود، گفت: در این رابطه نسبت به گذشته رضایت نسبی وجود دارد اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که به دلیل عدم ثبات نسبی در مدیریت شهری و تغییر شهرداران و معاونان اجرای برخی طرح ها و لوایح معطل بماند.

سخنگوی شورا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تغییر مدیران و اعمال قوانین سخت تر همچنان تخلفاتی داریم، گفت: ابزار شورا برای برخورد با این موارد این است که شورا نظارت را جدی تر کند و هم نظارت همگانی را تقویت کند. توان شورا در نظارت محدود است و نمی تواند خود را خیلی درگیر کند.

او با اشاره به اینکه نظارت شورا و نظارت همگانی در کنار هم می تواند تعیین کننده باشد افزود: این باعث می شود که تخلفات در شهرداری اتفاق نیفتد.باید بتوانیم با اصلاح رویه ها در شورا، با نظارت جدی تر و تقویت نظارت همگانی در سطح جامعه تخلفات را محدودتر کنیم.

وی درباره گزارش تخلفات شهرداری منطقه 5 نیز گفت: در این باره گزارشاتی داشتیم و در دست بررسی است.

اعطا در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا از جزییات دیدار شهردار با رئیس قوه قضاییه اطلاعی دارد، گفت: شهردار در این رابطه توضیحی به شورا نداده اما احتمالا شورای شهر تهران با رئیس قوه قضاییه دیداری داشته باشد و این دیدار می تواند زمینه خوبی برای همکاری های مشترک فراهم باشد و با توجه به دغدغه ها و حساسیت هایی که رئیس قوه قضاییه در بحث مبارزه با فساد دارند این رابطه می تواند بسیار موثر باشد و می توانیم در مدیریت شهری اقدامات اصلاحی جدی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: به این موضوع خوش بین هستم و امیدوارم با پشتیبانی قوه قضاییه همکاری های خوبی شکل گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توئیت گلایه‌آمیزی با این موضوع که «برخی از مناطق در برابر نظارت اعضای شورا مقاومت می‌کنند»، تصریح کرد: مضمون این توئیت در خصوص معدودی از مناطق بود و این گلایه تأکید داشت باید به مشکلات شهروندان به شکل ویژه رسیدگی شود. شورا در خصوص مشکلاتی ورود می‌کند که از روش‌های معمول ممکن است قابل پیگیری نباشد اما معمولاً مناطق در حل مشکل شهروندان کمک می‌کنند.

اعطا در ادامه افزود: تأکید شورا بر پیگیری و حل مشکلات مردم است.

وی درباره اجرایی نشدن برخی مصوبات شورا از سوی شهرداری گفت: در این خصوص نسبت به گذشته رضایت نسبی وجود دارد اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که به دلیل نبود ثبات نسبی در مدیریت شهری و تغییر شهرداران و معاونان اجرای برخی طرح‌ها و لوایح معطل می ماند.

اعطا همچنین در خصوص تجمع حامیان حیوانات در مقابل شورای شهر در پی اعتراض به پدیده سگ کشی و عقیم سازی سگ ها گفت: شرکت ساماندهی در این خصوص به ما پاسخ داد که موضوع سگ کشی مطرح نبوده و در شبکه‌های ماهواره‌ای روی این موضوع مانور داده شد.

وی در ادامه گفت: عملکرد شرکت ساماندهی در جمع آوری و ساماندهی این موضوع مطلوب است و در تماسی که با مدیرعامل این شرکت گرفته شد مقرر شد خبرنگاران از نحوه جمع آوری و محل نگهداری سگ‌ها بازدید داشته باشند.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره هزینه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیز گفت: هزینه برگزاری این انتخابات ۶ میلیارد تومان است و مسئول تأمین  بودجه این انتخابات نیز با مدیریت شهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز