خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا:

همکاری مرزنشینان و مرزبانان، امنیت مرزها را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۹۹۱

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزنشینان، مرزبانان واقعی کشور هستند و عملکرد مثبت هر دو منجر به امنیت مرزها می شود.

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در مراسم تکریم و معارفه سردار "لطفعلی پاکباز" فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: مراسم امروز گرامی داشت یک خدمت است، خدمات شایسته یک مجاهد و همرزم در سنگر مرزبانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

وی با تقدیر و تشکر از خدمات و عملکرد با بصیرت این فرمانده شجاع که دارای روحیه انقلابی است، عنوان کرد: کارهای بسیار خوبی در حوزه اخلاق و مدیریت در زمان تصدی سردار "لطفعلی پاکباز" در استان صورت گرفته است.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا ادامه داد: سرهنگ "الهی" فرمانده جدید مرزبانی کرمانشاه نیز فرزند این استان است که اشرافیت خوبی به منطقه دارد و امیدوارم در ادامه خدمت در مسئولیت جدید موفق باشد.

سردار رضایی با اشاره به جایگاه مرزبانی در قانون اساسی، تصریح کرد: اصل ۷۸، اصلی محکم برای مرز است که قانون آن را وضع کرده در این اصل اشاره شده، هرگونه تغییر در حد مرزی ممنوع است و اگر تغییر در آن به مصلحت نظام باشد باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

وی همچنین به ارزش و جایگاه مرزبانان از دیدگاه اسلام اشاره و بیان کرد: مرزبان را باید در دین جست و جو کرد، در قرآن کریم نیز بارها به مرزبان اشاره شده، همچنین ارزش و جایگاه مرزبان در احادیث مختلف به ویژه در کلام پیامبر و ائمه اطهار تشریح شده است که دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان هم مصداق این موضوع می باشد.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مرزنشینان، مرزبانان واقعی کشور هستند، گفت: عملکرد مثبت مرزبانان با مرزنشینان امنیت مرزها را تثبیت می کند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به رشادت های مردم کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس،  ادامه داد: مردم این استان همیشه از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کرده اند که نمونه های آن را در ۸ سال دفاع مقدس در قصر شیرین، گیلان غرب و پاوه شاهد بوده ایم.

وی، قدرت انقلاب اسلامی را به دلیل رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب ما با محوریت ولی فقیه به درخت تنومندی تبدیل شده؛ در تابستان گذشته تحریم های ظالمانه ای به کشور وارد شد ولی مردم با تمام توان و قوا ایستادگی کردند که نمونه آن حضور تماشایی ملت ایران در ۲۲ بهمن است.

سردار رضایی عنوان کرد: دشمنان به دنبال تضعیف کشور هستند و تلاش می کنند ارتباط میان ملت و رهبری را دچار خدشه کنند اما با پشتوانه مقام معظم رهبری تمام تحرکات دشمنان در منطقه خنثی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سلاح جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلام، عاشورا و اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) است که جمهوری اسلامی را شکست ناپذیر کرده است.

سردار رضایی با بیان وسعت مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک دارد و با ۱۵ کشور همسایه است؛ سومین کشور از لحاظ وسعت مرزی به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد که با توجه به تهدیدات پیرامون مرزی، مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با اقتدار از جمهوری اسلامی ایران حراست و پاسداری می کنند.

گفتنی است، در پایان از خدمات سردار "لطفعلی پاکباز" تقدیر شد و سرهنگ "یحیی الهی" با حکم فرمانده ناجا به عنوان فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز