خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

فعالیت کارگزاری‌ها آنچنان رضایت‌بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۸۹

عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش خزانه دار شورای شهر تهران گفت: عدم پرداخت بدهی بانک ها در گذشته تضمین بانک ها در اوراق مشارکت را به مخاطره انداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش درآمد و هزینه خزانه دار شورای شهر تهران گفت: گزارش موجود چند نکته مهم داشت که ابتدا بحث کاهش استقراض از بانک بود که تنها به آن اشاره شد چرا که در بخش مصارف علی رغم اینکه شهرداری اجازه دارد ۱۰ درصد کل بودجه را از بانک ها استقراض کند ولی شاهد بودیم که مبلغ بسیار کمی را از بانک قرض گرفتیم که این خود نکته بسیار مثبتی است.

وی در ادامه گفت: باید مقایسه ای تطبیقی نسبت به سالیان گذشته انجام شود. بررسی ها طی سال های گذشته نشان می دهد شورای پنجم چگونه توانسته ترمز استقراض را بکشد. همچنین در بازپرداخت وام ها در سال گذشته ۳هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها برای اولین بار پرداخت شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: طی سال ۹۶ هیچ مبلغی به بانک ها برای پرداخت استقراض داده نشده است که این امر سبب شده تضمین بانک ها در اوراق مشارکت مصوب شورا به مخاطره بیفتد.همچنین توانستیم ۱۰ درصد بدهی بانک ها را پرداخت کنیم که بدین ترتیب می توانیم از آن به عنوان تضمین سال بعد استفاده کنیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی گفت: بحث بودجه غیرنقد نیز حائز اهمیت است که بیش از ۵۰ درصد بودجه غیر نقد طی سال گذشته محقق نشده است که دلیل آن سکته ای بوده که در بحث تحقق درآمد غیر نقد داشتیم و این امر نشان می دهد که فعالیت کارگزاری ها آنچنان که باید نتوانسته رضایت بخش باشد ما نیازمند آسیب شناسی در خصوص بحث کارگزاری ها جهت تحقق بودجه غیر نقد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز