خبرگزاری کار ایران

کمپین اسنپ برای مبارزه با فشار خون بالا؛

برای حفظ سلامتی، آستین‌ها را بالا بزنیم!

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۶۲

به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا، اسنپ با همکاری شرکت داروسازی عبیدی کمپین «آستین بالا بزن و عدد خودت رو بدون» را به منظور اطلاع رسانی درباره‌ی این بیماری راه‌اندازی کرد.

در این کمپین که هدف اصلی آن ارتقای سطح سلامت در جامعه است، اقداماتی برای آگاه‌سازی مردم درباره اهمیت گرفتن فشار خون به صورت منظم انجام شد. گرفتن فشار خون بیش از ۲ هزار راننده اسنپ و مطلع ساختن آنها درباره وضعیت فشار خون خود، یکی از اقدامات این کمپین بود که در دفتر گاندی شرکت اسنپ صورت گرفت. همچنین بروشورهایی در خودروی رانندگان ناوگان اسنپ پخش شد که مسافران می‌توانند حین سفر آن‌ها را مطالعه کنند و اطلاعات بیشتری درباره اهمیت اندازه‌گیری منظم فشار خون کسب کنند.

این قاتل خاموش را دست‌کم نگیریم!

بر اساس آمار، بیماری‌های قلبی‌عروقی که مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جهان هستند، سالانه جان بیش از ۱۷ میلیون نفر از مردم جهان را می‌گیرند. با گرفتن فشار خون به صورت منظم می‌توان این آمار را تا حد زیادی کاهش داد. فراموش نکنید که فشار خون بالا که «پرفشاری خون» هم نامیده می‌شود، یک قاتل خاموش است که می‌توان با مراقبت و توجه با آن مبارزه کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره فشار خون کسب کنیم.

کی باید نگران باشیم؟

به نیرویی که خون هنگام عبور به دیواره شریان‌ها وارد می‌کند «فشار خون» می‌گویند که با دو عدد شناخته می‌شود. عدد اول بیشترین فشار در یک تپش و عدد دوم کمترین فشار میان دو تپش است که به رگ‌ها وارد می‌شود. به طور طبیعی عدد اول نباید بالاتر از ۱۲۰ و عدد دوم نباید بیشتر از ۸۰ باشد. بالاتر یا پایین‌تر بودن فشار خون از این دو عدد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. شما می‌توانید با اندازه‌گیری منظم فشار خون، چربی خون و قند خون از پرفشاری خون پیشگیری و سلامت خود را تضمین کنید. همچنین انجام فعالیت بدنی با توجه به شرایط جسمی، کاهش وزن در صورت اضافه وزن، ترک مصرف دخانیات، مصرف حداقل ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز و کاهش مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده در پیشگیری از این بیماری موثر خواهد بود. شما هم می‌توانید با کمپین «آستین بالا بزن و عدد خودت رو بدون» همراه باشید، تا با آگاه‌سازی جامعه به جنگ این قاتل خاموش برویم. اولین قدم این است که از خود، خانواده و دوستان نزدیک‌تان بپرسید که آخرین باری که فشار خون گرفتند چه زمانی بوده؟ اگر زمان زیادی گذشته باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوید و فشارتان را اندازه بگیرید. برای دانستن نکات بیشتری درباره فشار خون به بلاگ اسنپ مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز