خبرگزاری کار ایران

برپایی بیش از ۷۰ مهدکودک موقت در مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۳۳

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از برپایی بیش از ۷۰ مهدکودک موقت در مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در تشریح اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده گفت:در حوادث و بلایای طبیعی چند گروه کودکان سالمندان و بانوان و دهک های اقتصادی پایین تحت تاثیر قرار می‌گیرند براین اساس در حوزه اجتماعی گروه های اورژانس اجتماعی آموزش دیده فعالانه در سه استان متاثر از سیل  وارد کار شدند.

وی در ادامه گفت:۸۲ تیم اورژانس افراد مورد نظر از جمله کودکان و افراد مسن که در حادثه سیل دچار آسیب شده بودند را شناسایی کردند.در حوزه کودکان ایجاد فضای شاد کار بسیار مهمی نیست که در همین زمینه ما توانستیم ۲۳ مهدکودک موقت در گلستان ۲۴ مهد موقت در لرستان و ۲۶ مهد کودک موقت در خوزستان را دایر کنیم که پس از گذشت ۱۰ روز روحیه کودکان در این مناطق عوض شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: چند مرکز بهزیستی در خوزستان و  گلستان دچار آسیب و حادثه شده بودند که بلافاصله تعمیر و به چرخه فعالیت بازگشتند همچنین سعی کردیم در خدمات اورژانس خود یک وعده غذای گرم را نیز برای کودکان داشته باشیم.

 فعالیت ۲۶۵ تیم محب در مناطق سیل‌زده

در ادامه مجید رضا زاده در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده درخصوص فعالیت تیم های محب در استانها گفت: فعالیت ها و اقدامات اجتماعی تیم های ما یک سال زمان می‌برد و این اقدامات چهار فاز دارد.

وی در ادامه گفت: ۸۸۴ مشاور و مددکار و روانشناس در قالب ۲۶۵ تیم در سه استان به عنوان تیم‌های محب فعالیت داشتند که با تلاش این افراد ده روز پس از سیل حدود ۱۴ درصد از افراد خدمات روانشناسی دریافت کردند.

رضازاده همچنین افزود :۹۹ ساعت بازآموزی برای افراد داوطلب داشتیم و با کمک ۱۲ تیم آفرود ۲۴ نفر از تیم های روان درمانی را به این مناطق منتقل کرده ایم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۸۰ نفر در سه استان غربالگری شدند که از این افراد ۳۱.۴ درصد مرد و ۳۹/۳ دهم درصد زن  و ۲۹.۳ درصد کودک بودند که از این بین ۱۵ درصد افراد غربالگری آنها مثبت بود و نیاز به خدمات داشتند.

وی عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر به صورت فردی و گروهی تحت حمایت های روانشناختی و درمانی و آموزشی قرار گرفتند.

ایمن سازی مراکز آسیب‌دیده در سیل

محمد نفریه معاون امور توانبخشی در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: بعد از  وقوع سیل در سه استان کشور بلافاصله تدابیر لازم اندیشیده شد و تمام تعطیلات و مرخصی ها لغو وپیش‌بینی و پیشگیری هایی در نظر گرفته شد.

وی در ادامه گفت: ۱۵۷ مرکز ما متاثر از سیل بود و در معرض سیل قرار داشت که ۹۴ مرکز شبانه روزی و ۶۲ مرکز روزانه بود. بسیاری از این مراکز ایمن سازی شده اند و ۱۵ مرکز از غذا آب و دارو تکمیل شد.

نفریه با بیان اینکه سه مورد جابه جایی مرکز انجام شده است، عنوان کرد: ۸۷ نفر جابجا شدند که سالمندان و معلولان ذهنی بودند.همچنین ۱۸۰۰ پوشاک پخش شده است.

وی همچنین افزود: ۲۸ هزار و ۷۱۱ نفر در مناطق سیل زده کمک معیشت بین ۱۵ تا یک و نیم میلیون تومان دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز