خبرگزاری کار ایران

نمکی اعلام کرد:

برنامه وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت نخبگان

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۱۰۶

وزیر بهداشت گفت: درصدد هستیم برای یکی دوسال آینده از تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه برای نظام ارائه خدمت در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و نیز در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سعید نمکی در حاشیه مراسم افطاری با نخبگان حوزه پزشکی در جمع خبرنگاران در مورد کیفیت آموزش اظهار داشت: خوشبختانه معاونت آموزشی وزارت بهداشت به‌دنبال تحول نظام آموزش پزشکی در کشور است و در این راستا در نظر دارد با تکیه بر ظرفیت‌های ملی و استفاده از نخبگان چه در سطح تحصیلات عالی، چه تحصیلات کارشناسی، تحول در ساختار آموزش و بازنگری واحدهای درسی و شیوه‌های آموزشی و شیوه‌های ارزیابی را دنبال کند.

وی افزود: اگر این طرح موفق شود شاهد ساماندهی در ساختار آموزشی نظام آموزش پزشکی خواهیم بود. همچنین به‌دنبال این هستیم که تعریف کنیم چه کسی، در چه رشته‌ای، با چه مهارتی، در چه زمانی، توسط چه کسی، با چه هزینه‌ای و در کدام جایگاه نظام ارائه خدمت راتربیت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که تحقق این مهم باعث کاهش گله‌مندی مردم از سطح ارائه خدمات خواهد شد، عنوان کرد: همچنین دانش‌آموختگان حوزه علوم پزشکی نیز مهارت‌هایی در نظام ارائه خدمات خواهند داشت.

وی در مورد راهکارهای عملی برای حفظ نخبگان نیز گفت: در این راستا اولین گام نخبه‌نوازی است به این معنی که باید نخبگان را کشف کرده، در مرحله دوم راه‌هایی برای رشد آنها فراهم کنیم و از همه مهم‌تر پس از آن‌که دانشجویان نخبه را شناسایی کردیم، راهکارهایی برای جذب آنها داشته باشیم تا به آینده کاری خود امیدوار باشند. در غیر این صورت دانشجویان در حین تحصیل به فکر مهاجرت خواهند افتاد، درحالی‌که بسیاری از آنهایی‌که مهاجرت می‌کنند، جای  بهتری را تجربه نمی‌کنند. آنها می‌روند به‌دلیل اینکه زیرساخت‌های مناسبی برای اشتغال آنها فراهم نشده است.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درصدد هستیم برای یکی دوسال آینده از تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه برای نظام ارائه خدمت در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و در جهت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز