خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛

لزوم بازنگری در مدت زمان نگهداری از معتادان

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۷۵۱

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید در مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر تجدید نظر شود، به صورتی که از ۳ ماه این نگهداری فراتر باشد.

به گزارش ایلنا، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از مرکز بازپروری شهید زیادیان اظهار کرد: ایران در زمینه مبارزه با تولید، توزیع و ورود مواد مخدر به کشور و همچنین درمان اعتیاد اهتمام بسیاری کرده، این در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی دارای جمعیت و مساحت کم از این امر باز مانده‌اند.

وی افزود: در راستای کشف محموله‌های قاچاق مواد مخدر که به سوی اروپا برده می‌شوند، پس از کشف، تنها به آدرس و مکان توزیع اکتفا می‌شود و برخورد جدی با قاچاقچیان صورت نمی‌گیرد.

مؤمنی گفت: بر اساس گزارشات آمار زندانیان مواد مخدر در کشور آمریکا ۵۰ درصد بیشتر از جهان و زندان‌های آن‌ها ۲۰ درصد بیشتر از کل جهان است.

وی بیان کرد: در کشور آمریکا حدود ۷۰ هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر می‌میرند، این در صورتی است که در ایران تنها ۴ هزار نفر مبتلا به اعتیاد هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نگاه ایران به موضوع معتادان متجاهر انسان دوستانه، حقوق بشری و اسلامی است، بر همین اساس اولویت ما نگاه انسان محورانه است.

وی افزود: ظرفیت، مدت زمان نگهداری و مهارت آموزی بعد از درمان از چالش‌های ستاد است.

مؤمنی با اشاره به اینکه ایجاد ظرفیت برای نگهداری از معتادان متجاهر وظیفه ذاتی و قانونی نیروهای مسلح نیست، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و مراکز نگهداری و درمانی برعهده سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در استان تهران ظرفیت‌هایی توسط نهادها ایجاد شده است، افزود: در تهران حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ظرفیت توسط سازمان زندان‌ها، ۶۰۰ ظرفیت توسط نیروی انتظامی و ۵ هزار ظرفیت در کل کشور توسط سپاه پاسداران ایجاد شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خوشبختانه در کیفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر تغییراتی ایجاد شده است، به گونه‌ای که ارتباط با خانواده این افراد نیز در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین برای خانواده این افراد سبد کالایی در نظر گرفته شده است تا با این کار بتوانند با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.

مؤمنی گفت: باید در مدت زمان نگهداری از معتادان متجاهر در مرکز تجدید نظر شود، به صورتی که از ۳ ماه این نگهداری فراتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز