خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

شورایاری تمرینی برای دموکراسی است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۴۵

عضو شورای شهر تهران گفت: تبصره ۱ از ماده ۵ آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها دایره انتخابات را محدودتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جریان صد و چهلمین جلسه علنی شورای شهر ضمن مخالفت با پیشنهاد حذف تبصره ۱ از ماده ۵ آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها مبنی بر حذف کاندیداهایی که تنها خواندن و نوشتن بلد هستند، گفت: موضوعی که در انتخابات شورایاری ها وجود دارد بحث مشارکت مردم و اهالی منطقه است، براین اساس به جای اینکه شرایط را مساعد کنیم می‌خواهیم عده‌ای را از این دایره حذف کنیم.

رئیس کمیته بودجه بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: این در صورتی است که باید شرایط را بازتر کنیم، اتفاقی که در این خصوص رخ داده این بوده که دایره را محدودتر کرده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: گاهی دیده شده فردی سه دوره عضو شورایاری بوده و معتمد محل است و ما وی را از این تبصره محروم می‌کنیم و به فکر تبعات اجتماعی آن نیستیم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورایاری اساسا برای تمرین دموکراسی است و ما اگر اسم مان را اصلاح طلب گذاشتیم باید به این موارد توجه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: خواهش من این است که رای بدهید تا این تبصره حذف نشود.

گفتنی است این پیشنهاد با ۹ رای مخالف و ۸ رای موافق به تصویب نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز