خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شورایاری‌ها خود را زیرمجموعه شهرداری معرفی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۳۸

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شورایاری ها به جای آنکه مردم را در انجام امورات محلات ترغیب کنند بیشتر به آن سمت رفته‌اند که خود را زیر مجموعه شهرداری تهران معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران گفت: همه اعضای شورا باید بتوانند گزارشی از اقدامات خود بدهند، قطعا افکار عمومی حاضر به پذیرش توجیه نیست. امروزه مردم نمی‌پذیرند که بگوییم مشکلاتی از قبل وجود دارد، زیرا مردم با همین مشکلات به پای صندوق رفتند و به ما رای دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با وجود مشکلات و تنگناهای ایجاد شده در شهر تهران اما همچنان زمینه فعالیت در این شهر وجود دارد.البته شورای پنجم در تغییر رویکردهای غلط گذشته موفق بوده است و زیرساخت‌های لازم برای تحول اساسی را ایجاد کرده اما تجلی تصمیمات شورا با اقدامات شهردار تهران تجلی می‌یابد.

وی در خطاب به شهردار گفت: هرچند که اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و باید به سمت تعیین اولویت های دستاورد محور برویم، گفته می‌شود که شما هنوز استراتژی لازم را برای تعیین اولویت های مهم ندارید تا ما در شورای شهر تهران به سمت تلاش برای اجرایی شدن آن برویم.

سالاری در خصوص انجمن شورایاری بیان کرد: این انجمن غیردولتی و غیرسیاسی است و از لحاظ اقتصادی مشارکتی و خودگردان است و امروز در آستانه پنجمین دوره انتخابات آن هستیم.

وی همچنین افزود: حالا باید پرسید که شورای پنجم که شورایی اصلاح طلب است در طول این بیست ماه گذشته در خصوص بهبود وضعیت شوراهای محله چه اقدامی کرده است؟

سالاری عنوان کرد: امروز ۳۵۴ ساختمان شورای محله داریم و باید بپرسیم آیا مدیریت شهری پنجم از مدیریت شورایاری ها ارزیابی کاملی دارد و نقاط قوت و ضعف فعالیت این شوراها را مورد بحث و بررسی علمی قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بگوییم که وضعیت شورایاری ها مناسب نیست باید سوالی مطرح می‌شود که چه اقدامی برای بهبود وضعیت کرده ایم و سوالی دیگر هم مطرح می‌شود که آیا مردم رضایتی از عملکرد شورایاری ها دارند یا خیر؟

سالاری گفت: آنچه امروز در بین صاحب نظران گفته می‌شود این است که وضعیت موجود وضعیتی مطلوبی نیست و نسبت به آنچه هدف ایجاد این انجمن بوده، نرسیده است و فقط به عنوان یک نهاد زیر مجموعه شهرداری شناخته می شود. بررسی ها نشان می دهد که شورایاری ها به جای آنکه مردم را در انجام امورات محلات ترغیب کنند بیشتر به آن سمت رفته اند که خود را زیر مجموعه شهرداری تهران معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز