خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

اولویت پلیس مبارزه با قاچاق سوخت و فروش سلاح‌های غیرمجاز است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۶۹۴

فرمانده ناجا اولویت پلیس در سال جاری را مبارزه با قاچاق سوخت و فروش سلاح‌های غیر مجاز و رصد فضای مجازی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان اینکه دانشگاه باید مرکزی برای تحول در نیروی انتظامی باشد، اظهار داشت: منشأ تحول در نیروی انتظامی باید دانشگاه علوم انتظامی امین باشد؛ نقشی که مجموعه دانشگاه در رشد و پیشرفت ناجا می‌تواند داشته باشد، نقشی بی‌بدیل خواهد بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که پلیس باید در تراز انقلاب باشد؛ لذا هدف‌گذاری پلیس رسیدن به هدف فرمانده معظم کل قواست. برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی باید گام‌های زیادی برداریم؛ که اولین قدم جذب است و هدف ما عضویابی به جای عضوگیری است.

سردار اشتری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان، افزود: راهکار‌های رسیدن به مطالبات رهبری باید در دانشگاه علوم انتظامی امین تبیین شود.

وی در خصوص دیدار فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از کسانی که با مقام معظم رهبری دیدار داشتند درجه سرهنگی، سرهنگ دوم و سرگردی داشتند؛ هدف ناجا جوانگرایی در ناجا است که امیدوارم به این موضوع دست یابیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: مقام معظم رهبری اشاره کردند در بین تمامی نیرو‌هایی که در ناجا فعالیت می‌کنند، ممکن است افرادی باشند که فعالیت ناجا را زیر سوال ببرند و لذا باید مراقب این‌گونه مسائل بود.

سردار اشتری افزود: امنیت فضای مجازی و  مبارزه با قاچاق سوخت دو دغدغه مقام معظم رهبری است که از اولویت‌های پلیس در سال ۹۸ است و همه پلیس‌های تخصصی باید در راستای بیانات مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی تصریح کرد: بیانات رهبری جزء ماموریت‌های ذاتی پلیس است و ما در سه ماه آینده گزارشی در خصوص امنیت فضای مجازی و مبارزه با قاچاق سوخت و فروش سلاح‌های غیر مجاز به محضر مقام معظم رهبری ارائه خواهیم کرد.

فرمانده ناجا در ادامه درباره تدریس موضوع مدیریت بحران در دانشگاه امین گفت: در مدیریت بحران یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم، سیل و زلزله است؛ لذا مهمترین موضوعی که در مدیریت بحران باید در دستور کار ما قرار گیرد، موضوعات مدیریت بحران‌های اجتماعی است.

سردار اشتری ادامه داد: در سال گذشته دوره‌های سه تا چهار روزه مدیریت بحران‌های اجتماعی برای فرماندهان برگزار شد و امسال هم به طور کامل‌تر این دوره‌ها را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ابزار مجرمان تغییر و توسعه پیدا کرده است، افزود: ابزار و امکانات پلیس هم باید تغییر کند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفت: اگر در خصوص این بیانیه با اراده قوی وارد نشویم، عقب خواهیم ماند؛ بیانیه گام دوم انقلاب اشاره‌ای به گذشته و افتخارات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و امید به آینده دارد.

سردار اشتری گفت: تمام اجزای کشور باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در میدان حضور پیدا کنند و آنچه مهم است، حضور نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دیگر در محقق کردن این بیانیه است.

وی با اشاره به هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از موضوعات محوری نیروی انتظامی در سال ۹۸ بیانیه گام دوم انقلاب است و باید سهم ناجا در این بیانیه مشخص شود. دانشگاه علوم انتظامی امین باید روی این هفت محور، کار زیربنایی و اساسی انجام دهیم.

فرمانده ناجا با تاکید بر نوآوری و تولید دانش نوین، گفت: دانشگاه باید با حمایت از اساتید به دنبال نو‌آوری و ابتکارات جدید باشد؛ مقالات و پایان‌نامه‌ها باید مسئله محور باشند و مشکلی از نیروی انتظامی کم کنند.

سردار اشتری گفت: در گزینش اساتید باید روحیه انقلابی سرلوحه کار باشد و استادی که تفکرش با روحیه انقلابی فاصله داشته باشد، جایش در این دانشگاه نیست. اساتید ما باید از انقلابی‌ترین و ولایی‌ترین افراد باشند؛ چرا که قرار است کارکنان آینده ناجا را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه امروز ستاد کل نیرو‌های مسلح پشتیبان ناجا است، گفت: اعتماد ستاد کل نیرو‌های مسلح، مردم و نهاد‌های کشور به ناجا بزرگترین سرمایه ما است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیش از ۲۰۰ شهید دهه هفتادی تقدیم نظام کرده است، گفت: ما به آینده امیدواریم و باید با سرعت به اهداف ناجا دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز