خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی خبر داد:

صدور ۱۰۰ هزار کارت هوشمند نظام پزشکی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۴۰

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از صدور ۱۰۰ هزار کارت هوشمند نظام پزشکی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری تشریح عملکرد این سازمان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: سازمان نظام پزشکی کشور از قدیمی ترین سازمان های مدنی کشور است که ۲۷۰ هزار نفر در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان نظام پزشکی، قانون مدونی دارد که آخرین بار سال ۸۳ به تصویب رسید، این قانون یکی از بقای ارزشمند از سال‌های گذشته محسوب می‌شود.این قانون در مجلس ششم تصویب شد، و بعد از ایرادات وارده شورای نگهبان، قانون مصوب به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت به تصویب رسید.

او همچنین افزود: از همکارانم بنابر زحماتی که در بحران اخیر سیل کشیدند، تشکر می‌کنم. صحنه‌هایی از همکارانم مشاهده کردم که ایثارگرانه بود، ما بر این ارزش‌ها تاکید می‌کنیم و از رسانه‌ها نیز درخواست داریم این ارزش ها را نشان دهند.

ظفرقندی اظهار کرد: اگر بتوانیم در یک فضای مناسب، اعتماد مردم را جلب کنیم حوزه سلامت می‌تواند ارتقا و مشکلات نیز کاهش پیدا کند. ما باید پالایش درونی انجام دهیم تخریب پزشکان نیز به مردم صدمه می‌رساند. سازمان نظام پزشکی همواره به دنبال دفاع از حقوق مردم و جامعه پزشکی بوده است، سازمان نظام پزشکی، از نهادهای تأثیرگذار در حوزه سلامت کشور است.

وی درخصوص تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها، کار انتقال ارز برای تأمین نیازهای حوزه سلامت را دچار مشکل ساخته اما وزارت بهداشت، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کمترین مشکل برای مردم ایجاد نشود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به پرونده الکترونیک سلامت تصریح کرد: پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند به حوزه سلامت در کشور کمک کند و در نهایت منجر به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده شود. با این مکانیسم می‌توان کنترل صحیح منابع و هزینه‌ها را انجام داد.

ظفرقندی همچنین افزود: در هیچ جای دنیا، این طور نیست که بتوان با دفترچه بیمه بدون داشتن ضابطه خدمت دریافت کرد، اعتقاد ما این است که بیمه‌ها باید تقویت شوند و به این شکل به سمت قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، حرکت کرد.

ظفرقندی در خصوص نصب کارتخوان در مطب ها، عنوان کرد: بحث‌ها در این ارتباط واقعی نیست و نظر سازمان نظام پزشکی بر این است که هر اقدامی منجر به تسهیل خدمت به مردم و بیمار شود، از آن استقبال می‌کند. اعتراض ما این است که اگر موضوعی در مجلس مطرح می‌شود، باید برای همه صنوف باشد. کارتخوان ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد.

ظفرقندی با اشاره به اثر گذاری تحریم‌ها بر حوزه سلامت کشور، خاطرنشان کرد: ما باید واقع گرا باشیم، زیرا خوب می‌دانیم که تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی وابسته به ارز است. همچنین  شرایط حوزه سلامت وابسته به شرایط عمومی کشور است.در حال حاضر شرایط سختی  را به نسبت سال ۹۲ تجربه می‌کنیم، اما اینطور نیست که نتوانیم از این بحران‌ها عبور کنیم.

ظفرقندی در خصوص صدور کارت هوشمند نظام پزشکی بیان کرد: پیش بینی شده که برای صدور ۱۰۰ هزار کارت هوشمند نظام پزشکی در سال جاری اقدام شود.

وی در خصوص گلایه‌های تعرفه‌ای، گفت: تعرفه جزو مهم از اقتصاد سلامت است که اگر واقعی دیده نشود، نظام سلامت کشور دچار آسیب خواهد شد. طی سال‌های مختلف نسبت به محاسبه تعرفه‌های واقعی اقدام شده و مبنای محاسبه سازمان نظام پزشکی نیز همین محاسبات بوده است.

او در ادامه اظهار کرد: تعرفه واقعی، مبنای پیشنهادی شورای عالی نظام پزشکی به شورای عالی بیمه برای گذر از شرایط سخت کشور است و تعرفه‌ای که دولت ابلاغ کرده است. آنچه که سازمان نظام پزشکی به آن عمل می‌کند، قانون است.البته قرار است بازبینی تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه مطرح شود.

ظفرقندی همچنین افزود: متأسفانه شاهد تبلیغاتی در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها هستیم که مورد تأیید نظام پزشکی نیست و بنده در همین ارتباط، نامه‌ای به وزیر ارشاد نوشته ام تا این قبیل تبلیغات که با واقعیت‌های سلامت همخوانی ندارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: ویزیت‌های گروهی را خلاف حرفه پزشکی است و این قبیل رفتارها را نمی‌پسندیم.

ظفرقندی افزود: مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی مجهز به نسخه الکترونیکی شده‌اند و حدود 8 هزار از همکاران ما در این سازمان با نسخه الکترونیکی نسخه‌نویسی می‌کنند. اعتقاد ما این است که هزینه واقعی سلامت نه تنها توسط کادر پزشکی بلکه باید توسط متخصصان اقتصادی سلامت محاسبه شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره میزان فرار مالیاتی پزشکان و اعداد ارقامی اعلام شده، تصریح کرد: ما در مجلس و در کمیسیون بهداشت با حضور مسئولین مالیاتی و مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی داشتیم و این اعداد اعلامی در خصوص فرار مالیاتی پزشکان را مسئولان مرکز پژوهش‌ها تکذیب کردند و این موضوع مورد اعتراض ما بود و عددهایی که مرکز پژوهش‌ها اعلام کرده، غیرواقعی بوده است.

ظفرقندی افزود: آمار غیرواقعی 6 هزار و 700 میلیارد تومان را اعلام کردند درحالی که کل مالیات مشاغل خصوصی در سال 96 چهار و 500 میلیارد تومان بوده حال چطور فرار مالیاتی پزشکان 6 هزارو 700 میلیارد می‌شود؟ همچنین 80 درصد مراجعات سرپایی و بستری ما در بخش دولتی انجام می‌شود و این اعداد اعلامی در خصوص فرار مالیاتی رویکرد تخریبی داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی درخصوص تبلیغات مواد خوراکی و دارویی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این زمینه قانون داریم و بر اساس آن، تبلیغات مربوطه باید توسط سازمان نظام پزشکی ارزیابی شود و اگر این تبلیغات صحیح بود اعمال شود در حالی که مشاهده می‌کنیم تبلیغات‌هایی در فضای مجازی و صدا و سیما صورت می‌گیرد که صحیح نیست بلکه تبلیغی گمراه کننده است و ما در این خصوص نامه‌ای به رئیس صدا و سیما و وزیر ارشاد نوشته‌ایم که این ماده قانونی اعمال شود.

ظفرقندی با اشاره به ویزیت گروهی توسط پزشکان بیان داشت: ما در سازمان نظام پزشکی اخلاق حرفه‌ای را به عنوان یک مبنا مورد توجه قرار داده و به آن نظارت می‌کنیم و راهنمای اخلاق بالینی در سازمان مصوب شده و با کمک وزارت بهداشت به عنوان یک منبع درسی برای همه رشته‌های پزشکی مورد قبول و تصویب قرار گرفته است ضمن اینکه ویزیت گروهی کاری خلاف اخلاق حرفه‌ای است.

در ادامه محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت:‌بیش از 95 درصد مؤدیان مالیات پزشکی اظهار نامه داشتند و این سؤال مطرح است که چطور می‌شود کل مشاغل مالیاتی 4 هزار میلیارد تومان باشد و عنوان شود که پزشکان 6 هزار و 700 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته‌اند.

وی در ادامه گفت:در بخش خصوصی ما بیش از صد هزار شغل غیر از پزشکی ایجاد کرده‌ایم ضمن اینکه در سال 97 بالاترین حمایت را از مردم داشته‌ایم و یک درصد نیز تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی درباره نسخه الکترونیکی، بیان کرد:‌ عدم استفاده از دفترچه بیمه در مراکز درمانی باعث شد حدود 40 میلیارد تومان در هزینه‌ها در مراکز درمانی تامین اجتماعی صرفه‌جویی شود.

در ادامه فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اقدامات این معاونت در رسیدگی به تخلفات پزشکی تصریح کرذ: سه درصد از خدمات درمانی در کل دنیا منجر به شکایت می‌شود.همچنین 930 میلیون بار مراجعه درمانی توسط مردم در بخش‌های درمانی و خصوصی داشته‌ایم، در حالی که کل پرونده‌های مربوط به شکایات شامل 16 تا 17 هزار پرونده بوده است و 5هزار و 600 تا 5 هزار و 700 نفر در این خصوص مراجعه کرده‌اند و نزدیک 40 درصد منجر به محکومیت می‌شود.

وی در ادامه گفت: سه درصد شکایات ارائه شده مربوط به تبلیغات پزشکی است و 91 درصد پرونده‌ها در سال گذشته منجر به برائت پزشکان شده است.

فتاحی اظهار کرد: در استان تهران سالیانه بیش از 150 نفر افرادی که اصلا پزشک نیستند و طبابت می‌کنند، شناسایی شده و با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز