خبرگزاری کار ایران

سوء استفاده از اعتماد شهروندان برای رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه قاچاق

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۷۹

رئیس پلیس فتا پایتخت، از دستگیری یک فرشنده گوشی های تلفن همراه در تهران خبر داد و گفت: این متهم با سوء استفاده از اعتماد شهروندان و ثبت سیم کارت های متعدد برای رجیستر کردن گوشی های قاچاق، اقدام مجرمانه خود را عملی می‌کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی گفت: با ارسال پرونده ای از استان کرمانشاه به دادخواهی فردی 39 ساله وی به کارشناسان پلیس فتای پایتخت، گفت: چندی پیش فردی ناشناس با جعل و سوء استفاده از مشخصات من اقدام به ثبت سیم کارت های متعدد در یکی از اپراتورهای داخلی نموده و این مسئله موجب بروز مشکلات فراوانی برای من شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این باره تحقیقات تیم پلیس شروع و در قدم اول مامورین دریافتند که محل فعال شدن سیم کارت هایی که به نام شاکی ثبت شده بود در محله تهرانسر است ولی پلیس هیچ سرنخ و مشخصات دیگری از متهم در دست نداشت.

وی ادامه داد: در قدم بعدی پلیس توانست از طریق شماره همراه های فعال شده، مشخصات متهم که مردی 32 ساله ساکن غرب تهران بود را شناسایی با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای متهم به پلیس فتا پایتخت منتقل شد که پس از روبرو شدن با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب درآمد و پول عنوان کرد.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: متهم با استفاده از اعتماد شاکی و با گرفتن کد وروی به پنل در موقعیت مناسب اقدام به ثبت و یا سوزاندن سیم کارت نموده بود.

رئیس پلیس فتای پایتخت، در پایان به شهروندان متذکر شد: به هیچ عنوان رمز ها و کد هایی که احتمال سوء استفاده از آنها می باشد را به افراد مختلف واگذار نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا از طریق تماس 110 و اطلاع کارشناسان پلیس فتا جهت انجام مراحل قضایی اقدام نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز