خبرگزاری کار ایران

لزوم پیگیری دغدغه‌ها و انتقادات شهروندان

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۵۱

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پیگیری دغدغه‌ها و انتقادات شهروندان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکرپیش از دستور خود در صد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر گفت: یکی از ابزارهای ویژه مدیریت شهری برای تحقق برنامه ریزی از سطح پایین و خرد، پیگیری دغدغه‌ها و انتقادات شهروندان در «‌سامانه نظارت همگانی» است که از طریق آن می‌توان بستر برنامه ریزی همگانی و تحقق مطالبات و خواسته های شهروندان را پاسخ داد.

وی همچنین افزود: بررسی نظرات و گلایه‌مندی‌های شهروندان به تفکیک مناطق 22 گانه در طول 9 ماهه نخست 1397 نشان دهنده آن است که موضوع تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری در ردیف نخست گلایه‌مندی شهروندان از اقدامات شهرداری‌های مناطق جای دارد.

وی در ادامه گفت: طبق طرح تفصیلی مصوب 1391، شهرداری تهران می‌تواند در پهنه سکونت، مجوز استقرار فعالیت‌های تجاری خرد و خدمات در مقیاس محله ای و ناحیه ای (انتفاعی و غیرانتفاعی، مانند واحدهای تجاری خرد) تحت عنوان خدمات پشتیبان سکونت صادر کنند. با توجه به اینکه دستورالعمل و ضابطه روشنی برای تثبیت خدمات محله‌ای اعم از تجاری و غیرانتفاعی تدوین نشده است این خلاء موجب صدور مجوزهای بی ضابطه و خلاف قانون شهرداری های مناطق به تغییرکاربری از مسکونی به تجاری و اداری را فراهم آورده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که تبعات حاصل از تعریف ردیف مذکور به عنوان منبع درآمدی و فقدان چارچوب شفاف و مشخص، باعث شده است تا طی سالهای 1394، 1395، 1396 و 1397 قریب به 15 هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی شهرداری تهران از ردیف «تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری» تحقق یابد.

نژاد بهرام عنوان کرد: نهایتا با توجه به تبعات حاصله از مساله تغییر کاربری مسکونی به اداری و تجاری، اشباع شدن سقف واحدهای تجاری خرد مقیاس در محدوده‌های مسکونی اغلب مناطق 22 گانه و تغیر هدف مدیران شهری از موضوع تامین خدمات به سمت درآمدزایی و تجاری سازی، ضروری‌است در راستای جلب اعتماد شهروندان، شهرداری تهران با دستور توقف روند فعلی، تهیه و تدوین دستورالعمل ارائه خدمات پشتیبان سکونت را در مقیاس محله‌ای و ناحیه‌ای که شامل خدمات بهداشتی، آموزشی ـ  درمانی، فرهنگی، تفریحی ـ گردشگری، ورزشی، پارکینگ های عمومی و فضای سبز را مرتبط با نیازمندی‌های ساکنان، استانداردهای سرانه خدماتی و وضعیت موجود مناطق 22 گانه در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز