خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

خوابیدن مددجویان در خیابان‌ و زیر پل‌ها شایسته نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۴۰

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شایسته نیست مددجویان در خیابان‌ها و زیر پل بخوابند و باید حمایت‌های لازم از آنها به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده 16 مهر سروش که صبح امروز با حضور سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ، سرهنگ محمد بخشنده، رئیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و جمعی از مقامات کشوری برگزار شد، گفت: شاید برای برخی تلقی شود که موضوع ساماندهی معتادان متجاهر به دلیل این است که این افراد در جلوی چشم جامعه نباشند در حالی که واقعیت این چنین نیست و مددجویان انسان هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص کرامت انسانی ادامه داد: قرآن می‌فرماید اگر یک انسان را نجات دهید گویا همه انسان‌ها را نجات داده‌اید و هیچ کرامتی بالاتر از انسانیت نیست و انسان شایسته تکریم است. هر کسی انسانی را نجات دهد بر اساس آیات قرآن کریم یک جامعه را نجات داده  است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مددجویان انسان هستند و شایسته کرامت تاکید کرد: مددجویان شایسته نیست در خیابان‌ها و زیر پل بخوابند و باید حمایت‌های لازم از این مددجویان به عمل آید چرا که نگاه ما نگاه انسان‌محور است و اراده همه مسئولان نظام این است که این افراد به درستی ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌های خالی همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها، سپاه، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، قوه قضائیه و ... کمک گرفتیم تا این مرکز را برای ساماندهی معتادان متجاهر در کوتاه‌ترین زمان را راه‌اندازی کنیم.

مومنی با تاکید بر اینکه همت جمعی همه مسئولان و حاکمیت چنین بستری را فراهم کرده است گفت: این مرکز برای دو هزار نفر ایجاد شده است و مراحل پزشکی و درمانی و مشاوره در این مرکز مدنظر قرار گرفته است و قصدداریم این مرکز را برای ظرفیت پنج هزار نفر نیز توسعه داده و مرکز مهارت‌آموزی را بعد از درمان نیز در اینجا ایجاد کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید بر این پیمان استوار باشند و این راه را ادامه دهند و خدا ما را ببخشد اگر تصور ما این باشد که اینها جزئی از جامعه ما نیستند و نگاه ترحم‌آمیز به این افراد داریم بلکه خدمت به این مددجویان برکت برای خود ما است.

وی ادامه داد: وظیفه نظام این است که زمینه بازگشت مددجویان به جامعه فراهم شود اما مددجویان باید اراده و تصمیم به ترک داشته باشند. خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که به هر چیزی که می‌خواهد دست پیدا می‌کند همچنان که وظیفه ما مسئولان این است که شرایط بازگشت شما را به جامعه فراهم کنیم شما باید بر پیمانتان استوار بوده و قصد ترک داشته باشید.

وی ادامه داد: مبارزه با اعتیاد سه ضلع دارد حاکمیت باید بستر لازم را برای حمایت از این افراد ایجاد کند همچنین باید بستر لازم برای پیشگیری از اعتیاد فراهم شود اما ضلع دیگر این مبارزه مددجو است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: خانواده و جامعه نیز باید مراقبت‌هایی داشته باشند اعتیاد در کمین است و باید قدرت نه گفتن را به فرزندان بیاموزند. چیزی که قابل بازیافت نیست عمر انسان است و مددجویان، مسئولان و حاکمیت در کنار خانواده و جامعه باید با عزم جدی برای مبارزه با اعتیاد وارد صحنه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز