خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور، همراستا با تحولات جهانی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۹۹۶

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به نکات قابل توجه در برخی مجامع جهانی مرتبط با آموزش علوم پزشکی، گفت: با نگاه به این نکات در می یابیم که بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز شامل این موارد می شود و نشان می دهد مسیر درستی را طی کرده ایم.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در افتتاحیه بیستمین همایش آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه راهبردهای زیادی برای توسعه علمی کشور وجود دارد. 

لاریجانی اظهار داشت: در طی سال های گذشته توسعه آموزش علوم پزشکی پیگیری شده و دستاوردهای خوبی هم حاصل شده است. 

وی عنوان کرد: ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دولتی، بیش از ۲۶۰ هزار دانشجو و حدود ۱۹ هزار عضو هیات علمی، ۲۵۰ بیمارستان آموزشی و ۱۸۰ انجمن علمی از جمله دستاوردهایی است می توان به آن اشاره کرد. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به توسعه آموزش عالی سلامت در طی ۴ دهه گذشته از گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، رشته های تخصصی و اعضای هیات علمی علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: متناسب با رشد آموزش، پژوهش علوم پزشکی کشور نیز رشد یافته است. 

 لاریجانی با بیان اینکه ایران طی چند سال گذشته در بین کشورهای منطقه در تولید مستندات علمی پیشرو بوده گفت: کشور ما در ابتدای سال ۲۰۱۸ جزو ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه پژوهش بوده و رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی دارد. 

وی به انجمن دانشکده های پزشکی اروپا اشاره و عنوان کرد: این انجمن هرساله در طی نشست های سالانه، بیانیه ای درخصوص الزامات آموزش علوم پزشکی صادر می کند که این بیانیه ها در طی ۱۰ سال از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ تحلیل شده است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت ارتقای نظام اعتباربخشی، ارتقای کیفیت آموزش، توسعه زیرساخت های آموزش، استفاده از زیرساخت های الکترونیک و بین المللی سازی آموزش را پیام های مهم در بیانیه های این همایش ذکر کرد و گفت: همچنین در این بیانیه ها به ارتقای اعضای هیات علمی، آموزش های پژوهش محور، ارتقای روش های ارزیابی، دخیل کردن دانشجویان و تعامل دانشکده های پزشکی با مراکز ارایه خدمات توجه شده است. 

وی افزود: با نگاهی به این پیام ها در می یابیم ما در بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مسیر درستی را در راستای دستیابی به استانداردهای جهانی طی کرده ایم. 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در تدوین بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به تمامی اسناد بالادستی کشور توجه شده و در واقع در راستای دستیابی به اهداف این اسناد در حرکت هستیم. 

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت با تحلیل الزامات این بیانیه در زمینه توسعه علمی کشور مشخص شد که بسته‌های تحول در مسیر درستی طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز