خبرگزاری کار ایران

تشدید مبارزه با قاچاق در دستور کار مرزبانان

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۴۵

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه تشدید مبارزه با قاچاق در دستور کار مرزبانان است، گفت: آشنایی مرزنشینان با قوانین و مقررات مرزی برای کاهش جرایم یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا سردار قاسم رضایی در همایش معاونان، فرماندهان استان‌های مرزی، مراکز آموزش، فرماندهان‌ هنگ‌ها و پایگاه‌های دریابانی با بیان اینکه شهدای مرزی ما مظلوم هستند، اظهار کرد: آیین‌نامه انضباطی، رساله مهم نیروهای مسلح است که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است و مطالعه و اجرای آن باید به‌طور ویژه در دستور کار فرماندهان باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای اجباری و الهی است که باید علاوه بر ایجاد بسترهای مناسب این موضوع در مرزها، آن را جاری نیز کنیم.

وی اظهارکرد: باید با روحیه انقلابی به‌طور جد برای مبارزه با این پدیده قدم برداریم و به تشدید مبارزه با قاچاق در مرزهای کشور بپردازیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: عزت مرزهای کشور در گرو اقدامات و عملکرد مرزبانان برای حفظ کیان این آب و خاک است چرا که مرز از جایگاه ملی و ویژه‌ای برخوردار است.

رضایی با بیان رویکرد نظامی، دفاعی، امنیتی و اجتماعی مرزبانان در مرزها گفت: این رویکرد باید در تفکرات مرزبانان جاری شود و طرح‌ریزی و سناریوهای عملیاتی باید بر این اساس در مرزها میدانی و اجرایی شود.

وی اشراف اطلاعاتی را مهم قلمداد و اظهارکرد: لازمه تأمین و پایداری امنیت در مرزها، داشتن اشراف اطلاعاتی بر منطقه و حوزه استحفاظی است که باید در این زمینه برآوردهای اطلاعاتی و طرح‌ریزی‌ها را افزایش دهیم.

فرمانده مرزبانی ناجا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اجتماعی در سال جاری را تشریح کرد و گفت: آشنایی مرزنشینان با قوانین و مقررات مرزی برای کاهش جرایم یک ضرورت است که باید در این زمینه اقدامات موثرتری پیش‌بینی شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رضایی تعامل را اصلی اساسی در مرزبانی دانست و گفت: با کشورهای همسایه در چارچوب روابط دیپلماسی تعامل و بر ارتقای این امر اهتمام ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز