خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز تعطیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۲۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعطیلی کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز خبر داد.

سعید نمکی (وزیر بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیر تحریم‌ها در ورود مواد اولیه دارو به کشور اظهار داشت: قطعا فشارهای تحریم‌ها روی این حوزه نیز اثر می‌گذارد، اما راهکارهایی را برای دور زدن تحریم‌ها در این حوزه مانند سایر بخش‌ها اندیشیده‌ایم که امکان بیان جزئیات آن وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به این راهکارهایی که در حال اجرا است و با توجه به استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل کشور، چیزی تحت عنوان کمبود دارو نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت درباره احتمال تغییر قیمت دارو اظهار داشت: قیمت داروهای وارداتی هیچ تغییری  نخواهد داشت. داروهای ساخت داخل هم طبق روال سنوات گذشته که هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت دارند به همین میزان افزایش قیمت خواهند داشت و بیشتر از 15 درصد در داروهای ساخت داخل افزایش نرخ نداریم.  

نمکی همچنین با اشاره به افزایش پوشش بیمه‌ای برخی از داروهای خاص گفت: افزایش پوشش بیمه‌ای داروهای خاص باید در شورای عالی بیمه مطرح شود، البته گسترش پوشش بیمه تعدادی از داروهای خاص  در شورا پیشنهاد شده است.

وزیر بهداشت و درمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش کلینیک‌های زیبایی در سطح کشور که اقدام به تزریق بوتاکس، ژل و ... می‌کنند و برنامه وزارت بهداشت برای جمع‌آوری مراکز و کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز،‌ گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت این موضوع را به طور جد پیگیری می‌کند و به طور قطع مراکز و کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز تعطیل می‌شوند و با افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی این مراکز و کلینیک‌های غیرمجاز کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز