خبرگزاری کار ایران

هیچ بهانه و کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر پذیرفته نیست/ لزوم بسیج امکانات برای مقابله با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۴۷

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه هیچ بهانه و کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر پذیرفته نیست، بر لزوم بسیج امکانات در فرایند مقابله با مواد افیونی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین اشتری" در همایش دبیران شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت به ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام خدا قوت به تلاش گران ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: نیروی انتظامی به واسطه وظیفه ذاتی و قانونی در فرایند مبارزه و مقابله با مواد مخدر اقدامات جدی را با توسل بر برنامه ریزی، اشراف اطلاعاتی، تجهیزات و ... دنبال می کند و پلیس پس از انقلاب اسلامی در عرصه مقابله با مواد مخدر حضور فعالانه ای داشته است و شاهد این ادعا تقدیم ۴ هزار شهید در این عرصه می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده راسخی برای مقابله با موا د افیونی دارد و این روند هرگز تعطیل بردار نیست.

وی با اشاره به همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر (افغانستان) با ایران یادآور شد: این سوال مطرح است که چرا سازمان های بین المللی و مدعی مبارزه با مواد مخدر، به تولید مواد مخدر در افغانستان ورود نمی کنند بنابراین باید در تمام کنفرانس های بین المللی این موضع جدی ما باشد.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری جلسات آسیب های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری یادآور شد: هر۶ ماه یکبار جلسه ای با حضور سران قوا و مسئولان متولی با محوریت آسیب های اجتماعی برگزار می شود که مقابله با مواد مخدر و آسیب های پیرامون آن از جمله اعتیاد یکی از مطالبات جدی معظم له از نهادهای مسئول است.

فرماندهی نیروی انتظامی تأکید کرد: بر مبنای مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری و از نظر شرعی و قانونی موضوع مقابله با مواد مخدر را برای خودمان یک تکلیف می دانیم و با برنامه ریزی، تلاش هوشمندانه و اقدامات مقتدرانه این مهم را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به کشف سالانه۶۰۰ تا ۷۰۰ تن مواد مخدر در  کشور یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد این کشفیات توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و هرگونه فعالیتی در این عرصه را افتخار می دانیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هماهنگی مطلوب میان نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، خطاب به دست اندرکاران این ستاد خاطر نشان کرد: شما عزیزان، دانش ، تجربه، توان و برنامه کافی برای مقابله با مواد مخدر را دارید بنابراین باید با تقویت هماهنگی ها و همکاری ها به تشدید اقدامات مقابله ای بپردازیم  تا پدیده مواد مخدر ریشه کن شود.

وی با اشاره به آسیب های مواد مخدر خاطر نشان کرد: این موضوع بسیاری از زندگی ها را متلاشی کرده و در کنار این ، جرایم بسیاری را نیز پدید می آورد به طوری که امروز شاهدیم که ۵۰ درصد از سارقان خرد از معتادان متجاهر هستند.

عالی ترین  مقام انتظامی کشور تأکید کرد: باید با توسل بر نقشه راه دقیق برای مبارزه بامواد مخدر گام های بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه مبارزه با باندها و شبکه های مافیای مواد مخدر و ترانزیت مواد افیونی از اولویت های جدی ما است، تأکید کرد: تحرکات باندهای مواد مخدر رصد و عاملان و اعضای این باندها توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر می شوند. در کنار این اقدامات، جمع آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان نیز از برنامه های اولویت دارمان است ودر این رابطه هیچ بهانه و کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر پذیرفته نیست.

سردار اشتری با اشاره به اقدامات پلیس با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاک سازی محلات آلوده از جمله شوش و هرندی تأکید کرد: باید هزینه جرم نیز افزایش یابد چرا که معتقدیم قوانین سختگیرانه و بازدارنده می تواند موثر واقع شود.

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر لزوم بسیج امکانات برای مقابله با مواد مخدر یادآور شد: کنترل مرزها در خط مقدم از اقدامات مقابله ای ما می باشد اما همکاران مان در ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز باید فعالیت های پشتیبانی را به جد دنبال کنند.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار "اشتری"، دکتر "اسکندرمومنی"؛ دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه و اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز