خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

به کمک سازمان‌های بین المللی در حوزه مواد مخدر امیدی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۳۵

فرمانده ناجا گفت: ما نیازهایمان را در خصوص مبارزه با موارد مخدر به سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌ایم اما به کمک آنها امید نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با حضور  نمکی وزیر بهداشت، سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز برگزار شد، گفت: خوشبختانه با حضور سردار مومنی هماهنگی خوبی بین نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده و اقدامات خوبی در خصوص حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درعرصه مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیاری انجام داده است و تقدیم چهار هزار شهید در این عرصه موید این ادعا است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی با عزم راسخ و روحیه‌ جهادی در عرصه مقابله با مواد مخدر مبارزه می‌کند، گفت:  بهره‌مندی از تجهیزات، انسداد مرزها و کنترل آنها می‌تواند در مقابله با مواد مخدر بسیار موثر باشد و ما با این روند به کشفیات قابل توجهی رسیده‌ایم و همچنین در کنار مقابله با باندها و سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر به مبارزه با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر نیز پرداخته و با آنها برخورد می‌کنیم.

وی درباره کمک‌های بین المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: ما اطلاعات و نیازمندی‌هایمان را به سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌ایم اما امید به کمک آنها نداشته و با ظرفیت‌های موجود خودمان به مقابله با مواد مخدر می‌پردازیم.

سردار اشتری با اشاره به تولید مواد مخدر درکشور افغانستان گفت: کشور همسایه ما افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است که در چند سال اخیر  با حضور آمریکا تولیدات در حوزه مواد مخدر چند برابر شده اما با وجود همه اینها در نیروی انتظامی و جمهوری اسلامی اراده و اهتمام برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری گفت: هر چند ماه یک بار جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود و ایشان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را یکی از پنچ اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند از همین رو ناجا برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است و با استفاده از تجهیزات این برنامه را دنبال می‌ کرده است.

وی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر نیز گفت: این اقدام با همکاری همه دستگاه‌ها انجام می‌شود اما با کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر مواجه هستیم و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد اما خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس تهران بزرگ اقدامات خوبی را در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز