خبرگزاری کار ایران

انجام ۱۰۰۰ عمل پیوند در دانشگاه علوم پزشکی تهران

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۵۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار عمل جراحی در این دانشگاه انجام می‌شود که هزار عمل جراحی شامل پیوند ارگان های مختلف از جمله قلب، قرنیه، مغز استخوان، کبد و کلیه است.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کریمی در مراسم افتتاحیه هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور با قدمت ۱۷۰ ساله از زمان مدرسه دارالفنون، افتخار میزبانی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت را دارد که به صورت کاملاً دانشگاهی برگزار می‌شود و دانشگاه های کشورهای مختلف و سران آنها از ۴۳ کشور جهان در آن حضور دارند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: اگرچه گفته می‌شود که حوزه بهداشت و سلامت مشمول تحریم ها نیست، اما اثرات آن در این جلسه نیز مشهود است و بسیاری از شرکت کنندگان نتوانستند در این مجمع حضور داشته باشند؛ اما علی‌رغم تمام محدودیت ها ۱۳۰ مهمان از ۴۳ کشور در این مجمع شرکت کرده‌اند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دانشگاه تهران با ۱۱ دانشکده، ۲۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که ۹۰۰ دانشجو  شامل ۷ درصد آنها از ۵ قاره جهان بوده و بین المللی هستند.

به گفته کریمی ۱۸۰۰ عضو هیات علمی و ۲۵۰۰ رزیدنت در مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه آموزش این دانشگاه فعالیت دارند؛ در بخش تحقیق نیز این دانشگاه با ۱۰۵ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف بین المللی و منطقه ای فعالیت دارد.

وی با اشاره به خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: این دانشگاه دارای ۵ هزار تخت بستری فعال بوده و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ویزیت سرپایی، ۳۰۰ هزار بستری و ۲۵۰ هزار عمل جراحی را در سال انجام می دهد که هزار عمل جراحی آن شامل پیوند ارگان های مختلف از جمله قلب، قرنیه، مغز استخوان، کبد و کلیه است.

کریمی در مورد خدمات ارائه شده این دانشگاه در حوزه بهداشت نیز گفت: ۳ میلیون نفر از مناطق جنوب شهر تهران نیز تحت پوشش ۳۳۰ مرکز بهداشتی، مرکز جامع خدمات سلامت و خانه بهداشت این دانشگاه هستند و خدمات متناسب را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز